Prologue

41 1 0
                                    

AuroraQuinnn present to you :

Watak Utama :• Alessandra Crystal Xysto• Luca D'Angelo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Watak Utama :
Alessandra Crystal Xysto
• Luca D'Angelo

Api yang semakin marak dikerling laju. Air mata gadis itu dikesat pantas sebelum dahi mereka dirapatkan. Air matanya yang merembes keluar tidak dihiraukan. Senyuman sedaya upaya diukir.

"Masa dah semakin mengikis. Waktu dah mendesak kita untuk memilih sama ada kau mati atau aku akan mati"kata lelaki itu sayu. Pipi gadis itu diusap dengan linangan air mata.

"Lari. Tolong selamatkan diri. Aku bukan untuk kau."ucap lelaki itu sekali lagi sebelum tubuh kekar nya didakap erat oleh sang gadis.

"Aku tak akan tinggalkan kau lah bangang. Kau.. sahabat baik aku. Kau pendengar masalah aku. Kau..hamba terbaik aku. Aku tak nak tinggalkan mangsa buli aku macam ni je"esakan demi esakan mula kedengaran.

"Engkau memang mencabar kesabaran aku kan!? Kau orang berdua memang layak mati !"suara seseorang mula menjelma di halwa pendengaran mereka. Tubuh gadis itu mula dirampas dan diheret menuju ke sebuah rumah yang penuh dengan api.

"Kau masuk dalam api ni!"jerkah wanita itu sebelum lelaki itu menarik dan menolak kasar tubuh gadis itu menjauhi api yang betul betul marak tika itu.

Lelaki itu bangun sebelum dengan kasarnya, ditolak lagi sang gadis itu masuk ke dalam satu perigi yang tiada had dalamnya.

Ya.

Satu perigi yang jelas seperti perigi biasa namun perigi itu lah yang memisahkan dunia nyata dan dunia roh.

Air mata yang mengalir tidak dihirau. Keluhan lega bercampur sedih kedengaran sebelum wanita hodoh tadi menjerit nyaring.

"KAU HILANGKAN DIA! KAU HILANGKAN KUASA AKU!"

Pantas sabit dicapai tangan tua itu.

Janji kau adalah kita akan bersama

•~•

The Knight Of ShineWhere stories live. Discover now