Paris, France - 7:00 am
________________________Seorang gadis yang masih pulas tidur diatas kasur empuknya terjaga kerana suara nyaring adiknya memanggil namanya. Ya, Dia Kim Chaeyong tapi orang sekeliling biasa memanggilnya dengan nama Rose. Pelik bukan?
" Yak!! Kim Jisoo!! Palliwa! " Teriak adik Jisoo dan menyibak langsir yang menutupi jendela kamar kakaknya.
" 5 menit lagi ya " balas jisoo dengan suara khas bangun tidur, dan kembali menyelimuti seluruh tubuhnya.
" Apa kau bilang?! 5 menit lagi?! Apa kau mahu telat kuliah hah?! Hari ini adalah hari pertama mu kuliah disini! Yak!! Cepat bangun!! " teriak rose kembali dan menarik selimut yang menutupi seluruh tubuh jisoo dngn kasar.
" Aishh!! Iya" aku bangun " Dengan malas jisoo pun bingkas bangun dan pergi kearah kamar mandi tak lupa membanting pintu kamar mandi dengan keras.
" Aigoo_- apa kau mahu pintu kamar mandi mu rosak hah?! " Teriak rose kerana kanget.
" Diamlah kau?! " Balas jisoo tidak mahu kalah.
Kerana malas meledani kakaknya, rose mengambil keputusan untuk membersihkan Kasur kakaknya yang berantakan, setelah selesai rose pun turun kebawah untuk membuat sarapan.
______________________________
______________________________- Electrical Engineer International College - O8: OO am
Semua planet berputar mengikut orbitnya sendiri, dan seperti itulah keadaan jisoo sekarang. Sedari tadi gadis itu berpusing kesana kemari untuk mencari keberadaan ruangan pemilik kolej ini.
" Aishh!! Dimana sih ruangnya?! " Jisoo mendesah frustasi kerana gagal menemui ruangan pemilik kolej tersebut.
" Ekhem!! Maaf menganggu ku:) " tanya suara garau dari arah belakang.
Sontak membuat yeoja itu pusing ke belakang dan memandang empunya suara. Seketika Jisoo tertegun dengan ketampanan wajah milik namja tersebut. Iris mata yang berwarna coklat pekat ditambah dengan pandangannya yang bisa membuat para yeoja teriak hesteria.
" Hey! Apa kau tuli?! " Teriak namja itu
" Eh-ah?? Ya?? " Teriakkan namja tersebut sontak membuat lamunan jisoo terhenti.
" Aigoo_- aku bertanya apa kau sesat?? Emm...wait?? Kau siswi baru disinikan, sepertinya aku tidak pernah melihat mu " tanya namja itu langsung menatap jisoo dari atas sehingga bawah.
" Iya, aku siswi baru disini, bisakah kau membantu ku menunjukkan ruang kepala kolej ini? " Jawab jisoo dengan suara lembut yang dibuat-buatnya.
" Ahh...begitu, ayo ikut aku " namja itu langsung menarik tangan jisoo sehingga jisoo hampir terjatuh.
_______________________________
_______________________________Prof. Alexander Louis
________________________" Jadi kau siswi pindahan dari Korea bukan? " Tanya namja tua di depannya ( gak tua bnget kok :v )
" Iya, prof " balas jisoo dengan suara sedikit gugup, siapa tidak gugup melihat namja didepannya ini.
KAMU SEDANG MEMBACA
•Mal Salvaje• [ Kjs x Kth ]
Romancelangit yang membiru kini hilang dilitupi awan hitam yang tebal, dan begitulah perasaan seorang yeoja yang bernama Kim Jisoo. Perasaan yang selama ini ia pendam kian pudar setelah mengetahui namja yang dicintainya pergi meninggalkannya untuk selamany...