"Jun"
"Oii Kuro..cepat bangun nanti lambat"Dingin Benio sambil mengetuk pintu.Rokuro yang masih berselimut mula bergerak gerak cuba membangunkan badannya yang berat.
"Yaa..kau pergi la sekolah dulu"Kata Rokuro sambil menguap.Sementara itu Benio yang diluar."..pelik,ok!Aku pergi dulu..jangan tidur balik!"Lantang Benio
Selepas itu Benio keluar meninggalkan rumah dan abang kembarnya itu.Rokuro masih duduk di katil,dia memegang wajahnya."Wahh muka aku bengkak"Keluh Rokuro
Dia berjalan ke cermin untuk melihat wajahnya.Kelihatan seperti matanya kena tumbuk pula sebab menangis semalaman."Aku ni lelaki..tapi menangis sebab benda macam ni..sial"Rokuro menghentakkan kepala ke cermin perlahan.
Selepas berdiam dengan lama,Rokuro decide untuk bersiap ke sekolah sebelum dia terlambat.
...
"Ok..tak ada benda yang aku lupa kan?..Jom ke sekolah"Rokuro berjalan kearah pintu keluar biliknya.Dia melihat gambar di pintu sebelum keluar.
"...rasanya..tak salah aku beri peluang kedua.."Rokuro keluar dari bilik dan rumahnya.Dia berjalan dengan yakin ke sekolah.
"Kejap sekarang pukul berapa.."Rokuro memndang jam ditangannya.Terkejutnya dia waktu itu sampai tidak bersuara."A-ak-ak...AKU DAH LAMBAT!"Rokuro terus berlari laju.
"Sial aku lupa yang Benio selalu bangun lewat dari aku,tapi aku pula hari ni bangun lambat!"
"Hari ni..aku akan terima tawaran Brian Senpai!"
~~~
"Jun!..Kamu dah siap?"Soal Jonah dari luar bilik
Cklik
Pintu bilik Jun dibuka oleh Jun.Kelihatan Jun yang tiada mood keluar dari bilik."Kamu..dah siap ya,mari makan sarapan cepat nanti lambat"Ajak Jonah
Selepas itu Jonah berjalan di tepi Jun sambil turun dari tangga.Tetapi pergerakkan Jun terhenti dan membuatkan Jonah berpusing memandangnya.
"Jun?"Soal Jonah.Jun menatap wajah Jonah lama sebelum membuka mulut.
"Aniki..kalau Jun decide nak sertai pasukan tu,apa Aniki akan sokong?"Soal Jun.Terkejut Jonah tapi Jonah tersenyum "Mestilah!Aniki akan sokong tak kira di mana Jun sertai"Sengih Jonah
"Kalau macam tu!!Aniki pun jangan putus asa dengan lagu kumpulan Aniki...masih ada peluang..kan?"Sengih Jun.Jonah senyum melihat adiknya yang air mata mula keluar.
Jonah mendekati adiknya.Dia memberikan pelukan hangat."Mari..kita berjuang bersama!"dia menepuk kuat belakang Jun."Hahaha"
"Hei anak-anak..jangan buat drama pagi hari di tangga,cepat turun makan nanti lambat"Usik ibu mereka."Baikk!!"Gelak mereka berdua
YOU ARE READING
The Cursed
Fantasy[Sunday] Hidup sebagai manusia mistik sangat menyusahkan bukan? Kalau manusia dapat tau tentang wujud sebenar kita.. Kita pasti akan dibunuh Kerana itu aku, Ussy si gadis penyihir telah menyamar menjadi manusia biasa dan hidup berhampiran manusia ta...