Kapitel 23

2.4K 114 2
                                    

*Alicias Perspektiv*

Jag ser skräckslaget på Felix som bara flinar medan han ser på sina två kompisar som är på väg in genom dörrarna. Hur tänkte han nu? Hur i hela världen tänkte han nu?

"Felix, vad fan håller du på med?" Frågar jag och han ser på mig och rycker på axlarna.

"Better tell them now." Säger han. Jag ser storögt på honom innan jag ser på killarna som kommer gående mot vårt bord. Oscar möter min blick medan han slår sig ner mittemot mig. Jag ser på Felix som förgäves försöker att undvika att spänna blicken i Oscar.

"Vad gör vi här?" Frågar Ogge och ser emellan mig och Felix. Jag sjunker ihop lite på stolen och ser på Felix som harklar sig innan han ser på mig. 

"Jag och Alicia är tillsammans nu." Säger han. Jag nickar lätt och tittar ner i bordet.

"Vad menar du med att ni är tillsammans?" Frågar Oscar. Jag tittar försiktigt upp på honom men hans blick är strängt riktad mot Felix. 

"Jag tycker om henne och hon tycker om mig. Tillsammans tycker vi om varandra. Om man har besvarade känslor för varandra så kan man utveckla det till något mer. Ett förhållande. Jag och Alicia har nu ett förhållande." Förklarar Felix för Oscar som bara blir rödare och rödare i ansiktet. Inte för att han är generad, utan bara för att han är arg, och argare. 

"Alicia, jag tror vi måste snacka." Säger han och reser sig hastigt. Jag ser på Felix som bara flinar och nickar. Han tycker att det här är extremt roligt. Han vill bara göra Oscar arg och avundsjuk för att jag låg med honom. Sakta reser jag mig upp och följer med Oscar bort till toaletterna. Han drar in mig bakom den avskiljande väggen och ställer mig istället mot väggen mittemot toaletterna.

"Jag trodde att du hade känslor för mig. Du sa att du gillade mig." Säger han irriterat. Jag suckar och ser ner på mina skor. Jag sa att jag tycker om honom, det gjorde jag och det måste jag stå för. "Vi hade sex. Betydde det ingenting för dig? Det betydde jättemycket för mig, för jag tycker om dig."

"Förlåt Oscar. Jag tycker om dig, men inte på det sättet. Jag tycker om dig som en vän." Säger jag tyst.

"Knullar du med alla dina vänner?" Frågar han upprört. Jag suckar och skakar på huvudet.

"Oscar, du förstår inte. Jag har varit med om en sak och jag var sexuellt frustrerad. Jag behövde ha sex, och det med någon som inte visste om det som hände mig förra året. Du var villig och du var ett bra kort att köra på." Suckar jag. Han skakar på huvudet och ser bort från mig.

"Ett bra kort. En leksak med andra ord. Du behövde knulla och jag var lättast. Du såg på mig att jag ville och du tog din chans att få ligga." Säger han besviket innan han vänder sig om och lämnar mig ensam. Jag suckar och drar handen genom håret innan jag långsamt går ut i caféet igen. Jag hinner precis se Oscar försvinna ut genom dörren och jag suckar frustrerat då jag sätter mig ner bredvid Felix igen.

"Gick det inte bra?" Frågar han. Jag himlar med ögonen och ser irriterat på honom.

"Du och jag kommer aldrig att fungera ifall du ska hålla på såhär. Du fattar ju inte att han har känslor för mig. Vad fan ska jag göra nu? Han kommer aldrig vilja prata med mig igen och det kommer sabba för er. Försök att förstå att allting inte alltid bara handlar om dig. Oscar är lika mycket värd att få ha det bra som du är. Jag är inte med dig ifall du ska hålla på såhär." Jag reser mig upp igen och tar på mig min jacka och slänger väskan över axeln.

"Alicia, vänta. Förlåt." Säger han bakom mig. Jag skakar på huvudet och går trött genom caféet och ut genom den plingande dörren. En sista suck lämnar mina läppar innan jag börjar gå längs med gatan bort mot bussen. Om tre minuter ska nästa buss till Värmdö komma. Jag hinner dit till dess.

Väl framme vid hållplatsen ställer jag mig bredvid busskuren och väntar på bussen.

"Alicia, jag förstår att det var dumt att berätta det för honom nu första dagen bara för att jag är arg på honom. Förlåt för det, men jag vill inte att du går omkring själv här när jag har ansvaret för dig." Jag ser på Felix som går emot mig. Han ställer sig framför mig och ser ner på mig. Jag suckar och lägger armarna om hans nacke. Han ler och lägger sina egna händer på mina höfter. Långsamt böjer han sig ner och jag pressar mina läppar mot hans. En kort kyss blir det innan jag hör bussen komma. Jag släpper honom och tar tag i hans hand innan jag drar med honom in i bussen. Vi sätter oss långt bak i bussen och tar båda två upp våra telefoner. Trött går jag igenom mitt flöde på Instagram innan en notis kommer upp. Jag trycker på den symolen där den orangea bubblan som berättar att någon har taggat mig i ett foto kommer upp. 

foooersrules har tagit ett foto av dig.

Jag klickar på bilden och det jag ser gör mig smått orolig. Någon stod alltså vid busskuren och tog kort på mig och Felix när vi kysstes. Hur bra det här kan bli för oss vet jag inte. Snart vet alla att Felix kysst en tjej, efter det kommer kalabaliken sätta igång.

"Felix." Säger jag lågt och vecklar telefonen mot honom. Han ser länge på skärmen innan han mumlar fram ett 'fan'. "Vad händer nu?" 

"Vi får se ifall bilden sprider sig och därifrån får vi gå vidare." Säger han lågt. Jag nickar lätt och ser på bilden igen. Vi är ganska söta ihop.

»f.s« I Miss YouTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang