Bab 13

1.6K 54 0
                                    

Hari yang ditunggu -tunggu telah pun tiba.Bunyi dentingan mesej di telefonnya berbunyi menandakan ada mesej masuk.Jantungnya kembali berdebar apabila messj tersebut dari Adrian.

Rina membuka pintu sebelah pemandu.Walaupun sering berjumpa di pejabat ,kini terasa sangat janggal apabila berdua-duaan dengan lelaki ini.Perasaan malu masih bertandang dalam dirinya kerana teringat akan sesi luahan hatinya bersama Adrian.

Suasana di dalam kereta milik Adrian ketika ini sangat sunyi
dan ditemani radio sahaja.Dirinya juga terasa malu untuk bertentang mata dengan lelaki ini.

"Kita nak pergi mana ni?" tanya ku.Hanya itu soalam yang berlegar di kepala aku ketika ini.

"Rahsia" jawap Adrian.Aik nak main rahsia pula dia ni.
Selepas bertanyakan soalan itu aku hanya mendiamkam diri.Malas nak tanya lepas ni.

Merajuk ke gadis pujaannya ini.bisik Adrian.Takpa sampai nanti pujukla.Adrian sembunyi senyum.

"Kita dah sampai" Adrian memandang gadis di sebelahnya.Cantik.Tiber

"La ingatkan nak pergi jalan-jalan tadi" kata Rina.Rina memandang ke luar tingkap.Terkejut melihat sebuah rumab banglo mewah tiga tingkat di hadapannya.

"Nanti-nantilah kita dating kat luar.Dah jom masuk sekarang" kata Adrian.Berura-ura keluar namun tangannya segera di tahan Rina.Adrian mengangkat kening.Kenapa.

"Rumah siapa ni ?" soal Rina.Pucat lesi mukanya.Hai baru tengok rumah dah pucat belum lagi jumpa bakal mertua.

"Rumah daddy saya la" kata Adrian selamba.Mereka berdua segera keluar diikuti oleh Rina di belakang.

"Pakaian saya tak sesuai la Adrian.Cuba lah cakap awal-awal" kataku.Kelihatan cemberut sahaja muka Rina.

"Okay apa awak pakai.Cantik saya tengok.Look,awak pakai apa pun cantik dekat mata saya" ujar Adrian kepada Rina.Blushing pula dia ni malu la tu.Jujur Rina kelihatan cantik di matanya.

"Betul ni" tanya Rina lagi sambil jari telunjuknya menunjuk ke arah Adrian.Adrian mengangguk dan tersenyum.

Salam yang diberikan oleh Adrian dari luar rumah kedengaran dan disambut dari dalam rumah.

Satu wajah memandang hairan ke arah wajah Rina.Tetapi ,selepas itu wajah lelaki itu tersenyum lebar dan mempelawa Rina untuk masuk ke dalam rumah.

Datuk Muhaimin menghulurkan tangan untuk bersalam dengan Adrian.Manakala,Rina hanya menundukkan badan sahaja.

Semakin lama Datuk Muhaimin berasa senang dengan gadis ini.Dirinya teringin sahaja ingin menjadikan gadis ini menantunya.Malah,dia juga mengenali kelurga Daerina sejak dulu lagi.Namun,keputusan itu ditangan anaknya.Dia tidak masuk masuk campur urusan anaknya kerana anaknya sendiri sudah pandai untuk berfikir.
Setelah lama berbual Datuk Muhaimin mempelawanya gadis itu untuk makan di rumahnya.

"Makan tengah hari kat sini Rina" pelawa Datuk Muhaimin.

"Tak menyusahkan ke?" soal Rina.Terasa malu apabila keluarga Adrian baik terhadap dirinya.

"Tak susah mana pun.Pergi mejan makan duduk makanla .Lagipun makanan dah sedia tinggal nak makan saja" balas Datuk Muhaimin.

Selesai makan tengah hari ,Rina duduk bersantai di depan kolam renang milik keluarga Adrian.Dia duduk di kerusi yang telah disediakan di situ.Dia diminta untuk tunggu sementara mereka menyediakan minum petang.

"Ehem," tegur Adrian dari arah belakang gadis itu.
Pantas Rina menoleh ke belakang  dan dia membalas senyuman manis itu.

"Adrian saya nak cakap something boleh?Adrian hanya mengangguk.Kenapa awak bawa saya datang sini?Kalau nak kata berkenalan saya dah lama kenal daddy" ujar Rina hairan.

Takdir Aku ✔(COMPLETE)Where stories live. Discover now