#70

151 11 35
                                    

Keesokan harinya
Author Pov

Harini merupakan hari pengebumian Jaelin. Member wanna one serta mummy dan helmeoni Jaelin berkumpul. Tidak ketinggalan, Woobin pon ada. Beberapaa orang rakan Jaelin dari Busan turut hadir bagi memberi penghormatan terakhir untuk Jaelin. Xlupa juga BTS turut hadir sama. Ianya kerana suga ataupon Min Yoongi merupakn pakcik Jaelin iaitu adik kepada mummy Jaelin yg bernama Min Yoonji.

Skip~~

Selepas acara pengebumin, semua tetamu beransur pulang. BTS pon sudah pergi kerana mereka ada event lepasni.

"Wae jaelin xbgtahu oppa??? Wae jaelin pendam sorg??? Siapa oppa sebenarnya dekat diri jaelin?? Wae jaelin buat oppa cam ni?? Jaelin xsyg oppa ker?? Oppa ni xpenting ke dlm hidup jaelin??? Wae jaelin mungkir janji??? Ke jaelin dah lupa janji jaelin tu???"

Flashback~~
Jaehwan Pov

"Jaelin...." panggilku.
"Nae???" Jaelin yg tgh menikmati pemandangan sunset itu menoleh kearahku.
"Jaelin janji ngan oppa tau yg jaelin xkn berpisah dgn oppa lg.... oppa xsanggup nk berjauhan dgn Jaelin. Oppa hanya ada Jaelin dlm dunia ni. Jaelin janji eh???" Aku mengeluarkan jari kelingking aku.
"Nae.... Jaelin janji..... Jaelin xkn tinggalkan oppa dah lps ni... Jaelin akan hanya ada dgn oppa... ok???" Jaelin menyatukan jari kelingkingnya dgn jariku.
"Janji tauu....." aku kiss dahi jaelin lama.
"Hehe....."











End of flashback~~

"Hwan.... dah la tu....jom kita balik...." Jisung cuba memujuk Jaehwan yg masih duduk melutut di depan kubur Jaelin. Member lain dah naik van. Hanya tinggal Jaehwan,Jisung dan Daniel sahaja dihadapan kubur Jaelin. Mummy dan helmeoni serta Woobin sudah berlalu pergi terlebih dahulu kerana mummy ada kerja dan helmeoni tidak berapa sihat yg memerlukan rehat.

"Kalau hyung nk balik... hyung balik lah dulu..... Hwan nk duk sini dulu........." balas Jaehwan yg masih taknak beranjak dari depan kubur Jaelin.
"Hwan jgnlah mcm ni....... Kau xmkn dari semalam.... Jomlah balik mkn..... Nnti kita lawat lah jaelin lagi..... kajja........" Jaehwan terpaksa mengikut Daniel yg sudah menariknya pergi. Kalau ikutkan hatinya, nak je dia duduk kat situ sampai bila ii.










































"Hwan..... mari la turun  mkn...  Minhyun hyung ada masakkan mknn fav hwan....." ajak Sungwoon. Jaehwan yg termenung memandang keluar tingkap memandang ke arah Sungwoon.
"Hyung pergilah mkn...... Hwan xlapar.........." balas Jaehwan sebelum kembali termenung memandang ke luar tingkap.
"Huh.....okay...." Sungwoon keluar dari bilik Jaehwan. Biarkan dia tenangkan diri.

"Jaelin.... wae tinggalkan oppa??? Jaelin xsyg oppa ker???" Jaehwan terus memandang keluar tingkap.











Wanna one Pov

"Jaehwan mn???" soal Minhyun dekat Sungwoon.
"Dia xnk mkn........... Dia kata dia dah kenyang......." jawab Sungwoon dgn wajah yg sedih. Dari semalam lagi Jaehwan xmkn.
"Xpelah.... Kita mkn dulu..... Nnti kalau dia lapar...... Dia turun lah......" kata Jisung
"Nae.........." diaorg pon mula makan tanpa Jaehwan.

SKIP~~~~


"Jaehwan........... nak gi mana tu???" soal Daniel dekat Jaehwan yg nak keluar dari rumah. 
"Jumpa Jaelin.........." jawab Jaehwan lalu terus keluar dari rumah. Dia mengabaikan panggilan member dia yg lain.
"Xpe. Biar Niel ikut dia........" Daniel terus keluar dari rumah dan dgn pantas dia masukkan ke dlm kereta sebelum Jaehwna mula memandu.

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now