CHORONG memandang wanita yang berada di sebelah eomma mertuanya itu dari tepi dinding. Sungguh , hatinya sakit tapi apakan daya ? Apa dia boleh buat ? Dia takkan buat Junmyeon menderhakai eommanya dan dia tak nak Junmyeon terbeban dengannya.
"Ni Lee Kayoon. Anak kawan eomma. Kayoon , ni anak aunty. Junmyeon." Kayoon melemparkan senyuman manis pada Junmyeon. Kalau bukan kerana dengki eommanya , dia takkan musnahkan rumah tangga orang lain. Tapi dia terpaksa. Kalau tidak , dia yang akan terseksa. Eommanya memang kejam !
"Hujung bulan ni , korang kahwin."
"WHAT ?!"
Junmyeon bangun dari duduknya.
"Eomma , apa eomma cakap ni ? Eomma tak fikir pasal Chorong ke ?"
Pn Kim mendiamkan dirinya."Chorong tak boleh bagi zuriat dekat Suho. Suho tak nak anak ke ?"
"Kami boleh usaha."
Chorong mengetap bibirnya. Pn Kim mengeluh. Bukan dia tidak kesian dengan menantunya itu tapi dia mahukan cucu ! Cucu dari anak tunggalnya.
"Untuk eomma , Suho."
Junmyeon terdiam. Air mata Chorong mengalir. Dia tidak sanggup lagi !♥♥♥♥♥♥
"ADA apa eomma nak jumpa Chorong ?" Wajah cuba di maniskan. Pn Kim mengeluh. Tangan Chorong di raih.
"Chorong tahukan Suho nak kahwin lagi hujung bulan ni ?"
Chorong mengangguk.
"Boleh Chorong tolong eomma ?"
"Tolong apa eomma ?"
"Jangan munculkan diri masa majlis tu. Eomma merayu sangat... Eomma tahu sakitnya seorang isteri di duakan. Tapi eomma cuma nak cucu. Maafkan eomma..." Chorong tersenyum kelat tangan di tarik dari pegangan Pn Kim.
"Chorong faham. Chorong pergi dulu , eomma. Jumpa lagi." Dia terus berlalu dari situ dengan air mata yang sudah bertangkung. Tolonglah ! Tolong katakan ini semua hanya mimpi !
CHORONG sempat berpaling ke belakang sekejap. Dengan air mata yang sememangnya mengalir dari tadi , dia masuk ke balai perlepasan.
'Semoga bahagia , Kim Junmyeon...'♥♥♥♥♥♥
"HAH ? Saya tak faham. Saya betul-betul tak faham."
Lelaki dihadapannya tersenyum.
"Puan merupakan pewaris terakhir Elizabeth's. Segala harta milik Elizabeth Park , milik puan. Dan sekarang , puan merupakan Elizabeth genarasi ke-5."
Chorong benar-benar tidak dapat proses apa yang berlaku. Sukar untuk dia percaya.
"Kalau puan tak percaya , ni buktinya."
Dan bukti itu benar-benar membuatkan dia terdiam seribu bahasa. Tak... Tak mungkin !•••••||•••••
"PUAN okay ? Dari tadi puan asyik muntah je."
Chorong mengangguk perlahan. Jam dikerling. Waktu Itali baru 2 petang. Bermakna di Korea sudah 10 malam. Dia melepaskan keluhan. Telefon pintarnya langsung tidak dihidupkan. Pasti Pn Kim sangat gembira ketika ini.
"Puan !" Chorong berpaut pada birai katilnya.
"Saya panggil doktor ya ?" Chorong mengangguk. Selepas mendapat sahaj didesak keluarga halameoninya , dia terus berpindah ke rumah agam milik halameoninya dahulu. Dan kini , Elizabeth Park sudah menjadi namanya di Itali dan dia merupakan pengerusi Elizabeth's secara express.•••••||•••••
SEPERTI tidak percaya sahaja dia mendengar berita gembira itu.
"Puan , puan dengar tak apa saya cakap ?"
Chorong tersentak.
"Ya. Saya dengar. Terima kasih , doktor." Selepas sahaja doktor itu keluar. Dia mengalirkan air mata. Dia sudah meninggalkan suaminya dan sekarang ? Dia mendapat satu berita gembira yang selama ini dia nanti !8 BULAN KEMUDIAN...
CHORONG mengusap perutnya yang besar seperti belon itu. 8 bulan dia mengandung , 8 bulan itu jugalah dia menanggung sendiri. Apa khabar Junmyeon disana ? Adakah Kayoon sudah mengandung sepertinya ? Setitik demi setitik , air matanya mengalir.
"Noona..." Chorong memandang Chakyun yang melutut dihadapannya.
"Kenapa noona menangis ? Tak elok untuk baby."
Perut Chorong diusap perlahan.
"Noona kena kuat tau ? Noona tak boleh sedih depan anak noona lepas ni."
"Noona tak kuat , Kyun. Mesti dia tengah bahagiakan ?" Chakyun duduk bersebelahan Chorong. Dia yang siasat tentang kedudukan Chorong selama ini selepas dia mendapat tahu yang dia mempunyai noona."Tolong , noona. Eomma dia yang mintak semua ni. Lepas ni noona tak boleh macam ni dah." Chorong mengesat air matanya dan tersenyum. Pipi Chakyun dipegang.
"Gomawo , Chakyun. Sebab ada dekat sisi noona."
Chakyun memeluk bahu Chorong erat.
"My pleasure noona..." Bahu Chorong dipeluk erat. Dia tidak mahu Chorong terseksa lagi. Cukuplah 8 bulan Chorong menderita...♥♥♥♥♥♥
"SAKIT !!"
Chorong mencengkam lengan Chakyun dengan kuat membuatkan Chakyun menjerit.
"SAKIT NOONA !!"
"Sikit lagi , puan !"
"Congratulation , puan ! It's twins !" Chorong tersenyum lemah kemudian melelapkan matanya. Dia penat. Terlalu penat.
"Noona saya tak ada apakan ?"
"Jangan risau. Noona awak okay." Chakyun tersenyum. Dahi Chorong yang berpeluh itu dikucup perlahan.
"Tahniah , noona..."
YOU ARE READING
[C] Hurts Because Of You // SuRong
Fanfic{ 2nd Fanfiction } 3 tahun menunggu cahaya mata , akhirnya Chorong mengalah. Dia tidak mahu lagi lelaki itu mengharap padanya. Pn Kim , eomma pada Junmyeon tidak habis-habis meminta Junmyeon kahwin lagi. Hatinya sakit tetapi demi kebahagiaan Junmyeo...