"Sayang dengar dulu penjelasan saya. Saya takde apa-apa pun dengan doktor Hwang tu. Percayalah saya!" rayu seorang wanita lalu terduduk.
"Kau! Kau cakap apa tadi? Takde apa-apa hubungan?Jangan nak tipulah, aku tengok depan mata aku sendiri kot yang doktor tu cuba nak sentuh kau bodoh! Dah ada anak sorang pun masih nak gatal ke? Kalau kau taknak anak tu aku boleh jaga sendirilah!" Tengking lelaki tersebut.
"Saya sebernanya....."belum habis wanita itu ingin berkata lelaki itu terus memotong.
"Dah takde apa-apa yang kau perlu explain dan aku pun dah malas nak dengar. Jadi mulai hari ni dan saat ni"
Dia menarik nafas terlebih dahulu sebelum menyambung ayatnya.
"Jeon Hyuji saya......saya lepaskan awak"
Wanita tersebut terpaku disitu dan diam seribu kata selepas mendengar nafas dari suaminya sendiri. Airmatanya ingin mengalir namun ditahan sekuat-kuatnya.
Dia bangun dari tempatnya. "Kalau itu keputusan awak, saya hanya mampu akur tapi ingat kalau awak dah ubah fikiran dan menyesal dengan kata-kata tadi datang cari saya semula."
Dia pergi ke bilik anaknya untuk kali terakhir dan dia terus menuju ke katil bayi untuk mendapatkan anaknya. Dibelai rambut anaknya dengan penuh kasih sayang.
"Kwon Soonhyun, eomma sayangkan kamu. Jaga diri baik-baik ye nak. Eomma pergi dulu." Lalu dicium rambut anaknya dan beredar dari kawasan tersebut
Sebelum dia menutup pintu rumah agam tersebut, dia melihat suaminya untuk kali terakhir.
"Soonyoung, terima kasih atas segala-segalanya. Saya sayang awak" dan dia pergi dari mata suaminya atau lebih tepat bekas suaminya iaitu Kwon Soonyoung.
💜💛💜💛💜💛💜💛💜💛
"JEON HYUNJI! jerit Soonyoung dari tidur. Dia melihat kawasan disekelilingnya.
"Yash mimpi rupanya." Lalu diraup wajahnya dengan kasar.
"Appa gwenchana?" soal anaknya disebalah sambil mengaru matanya.
"Gwenchana, appa just terkejut je tadi. Hyun pergi cuci muka kat bilik sebelah and mandi oky? Nanti uncle kwan akan hantar hyun pergi tadika tau. Appa ada meeting harini." kata Soonyoung kepada anaknya.
Hyun hanya menggangukkan kepalanya.
"Good boy dah pergi sana, appa pun nak cuci muka ni."
Tanpa membuang masa Hyun berlari anak ke bilik sebelah selepas diarah oleh appa nya.
Jejaka tersebut pun pergi ke bilik mandi dan mencuci mukanya. Tiba-tiba dia teringat akan mimpi nya tadi sesekali dia mengeluh perlahan.
"Dah empat tahun peristiwa itu berlaku tapi kenapa benda tu datang balik and masuk dalam mimpi aku?"
"Tapi perlu ke aku tahu perkara seberna? Kalau aku cari pun mesti minah tu dah kahwin lagi satu. Yashh malaslah fikir pasal dia, buat semak hidup aku je. Bukan dia sayang kami berdua pun" bisik Soonyoung di dalam hatinya.
"Tapi kalau masa tu dia memang nak cakap sesuatu yang penting macam mana?"
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comments 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fanfictionᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...