✔Yapmanız gereken şey derslere abanmak değil. Bu ders çalışmayın demek değil tabi ki. Sadece kendinizi sıkmayın.
✔Kitap okuyun hep söylediğim gibi. 😋 Öyle bir alışkanlığım yok diyorsanız mutlaka edinin bu alışkanlığı.
✔Test çözme alışkanlığınız yoksa edinin. Günlük 1-2 test paragraf ve problem çözmenizi tavsiye ederim.👌
✔Gelecekle alakalı hedeflerinizi mümkün olduğunca netleştirin ki ilerde neye göre çalışacağınızı bilesiniz. Örneğin Psikoloji istiyorsunuz. Ege Üniversitesi mi yoksa Boğaziçi mi? Buna karar verin. Ege Üniversitesi'nin puanı ortalama olarak 350 iken Boğaziçi nin ortalama puanı 460. Yani kendinizi biraz zorlamanız gerekiyor.
✔Üniversite gibi bölümü de iyi belirlemelisiniz. Sevmediğiniz ve hayatınızda işinize yaramayacak bir bölüm okumak vakit kaybı olacaktır. 🤔
✔Matematik ve Edebiyat'ı ihmal etmeyin. Malum not ortalamsına büyük etkileri var. Ve hayatımızın temel yapı taşları diyebilirim. 🙈
✔Sınava değilde derslere yoğunlaşın. Konuları anlamak, öğrenmek için çalışmanız bilgilerin akılda daha kalıcı olmasını sağlayacaktır. İnsanların önemsediği şeyleri unutma olasılığı çok düşüktür. Bana güvenin. 😋😏
✔Okul değiştireceksiniz yani meslekten anadoluya geçecekseniz vs bu sene halledin. Halledemezseniz geçmiş olsun.
✔Ve yine okul değiştirecekseniz bu sene değiştirin. (anadoludan anadoluya veya meslekten mesleğe)
Çünkü diğer senelere değiştirmek okula alışma sürecini zorlaştıracaktır.✔Gidin platoniğinize açılın. Bu sene hallettiniz hallettiniz. Halledemediniz diğer senelerde halletmenizin bir anlamı olmaz. Malum ders çalışmanız gerekecek.
✔Bir daha 16 yaşında olamayacaksınız. Bunu aklınızda bulundurarak her anınızı yaşayın.
✔Yeni bir dil, müzik aleti, spor ve vb bir şeyler yapacaksanız bu sene en azından başlayın.
Her anınızı dolu dolu değerlendirin. Sizi seviyorum. 💞