Cinta Si Abang Askar part 1 (slang sabahan)

306 2 0
                                    

petang itu suasana sekitar kampung Langka terasa sangat sunyi...angin sapoi-sapoi yg kena muka sy betul-betul membuat sy mengantuk.. skg ni sy kerja kerani di sk Langka.sejak sy berpisah dengan bekas suami sy c kimi terus sy pindah kerja dan mulakan hidup baru di sini. sudah puas menikmati angin di luar sy terus masuk dalam rumah.rumah ni sy sewa dan tinggal sorang ja. sy susah sikit ba mau ada kawan sbb org takut mau dekat dorg ckp muka sy sentiasa mcm marah alias ganas padahal dalam hati ada taman.
baru mau baring handpon sy bebunyi sdh... duii kacau daun betul "helloooooo...mel ko dimana,uii bilang mau jumpa jam brapa sdh ini.lama sdh kmi tunggu ko ni" naaa cepat-cepat sy tingu jam pukul 5.20 ptg sdh "astaga wen,sorryy ba-ba kejap lagi sy smpai am"
bru sy ingat memang hari ni sy ada janji mau lepak sma kawan sy c wen nama dia. kawan yg sy kenal sejak kerja d sni.dia ni cikgu.cepat-cepat sy bangun p mandi.lepas selesai semua sy terus ambil grab minta hantar pi bandar.sampai ja di kedai tempat kmi bejanji mau jumpa ni sy tingu c wen bukan sendirian.ada kwn dia 3 orang.2 lelaki 1 perempuan.
"hai guys......" sy sapa dorang. semua terus tingu sy sebab sy sampai ni tiada yg sedar.mata sy terus tefokus sma tu llaki yg dduk paling siring,comel gilaaa.. biasa la lama sdh single kan jadi tu mata jakun sikit tingu org hensem 😆
"haa sampai pn ko,punya lmbat ko mel,mari la duduk" blng c wen.. sy tingu ada satu ja kerusi kosong itupun di sebelah tu lelaki yg hensem tadi.senyum-senyum ja dia.segan pula sy mau duduk.bukan sy kenal dia pn.terus tu lelaki tarik kerusi sblah dia
"ha duk la,knape termenung lak.aku hensem sangat eh" terus sy tersentak,ketara btl kaini muka jakun sy hahaha
"hihihi maaf, jgn marah noh,aku gurau ja" mungkin dia perasan air muka sy berubah cepat-cepat dia sambung ckp dia tadi.sy tingu yg lain semua senyum-senyum ja kecuali tu 1 prmpuan yg sy blm kenal lagi.
"pigi la duduk tupo mel" blang c wen.bru ja sy ampai buntut sy d kerusi terus c wen ckp
"haa mel ni c amira,spupu sy.sblah dia tu pun spupu sy c alex.yg d sblah ko itu c hazman.kawan c alex,asal kedah.durg ni 1 tmpt kerja.sana d kem askar yg kita slalu limpas itu.bosan ba kalau kita dua ja lepak2 tu la sy bawa durg sekali." blng c wen sambil dia sedut minuman dia.
" yaw,okey juga " itu ja sy mampu jawab.
kmi pun order la makanan,sdh siap makan minum terus dorg plan mau p kareoke.sy pun on ja la sebab sy pun bosan sdh duduk drmh.ujung minggu kan jadi blh la relese tension kerja hihi "nda payah kita naik kereta aa,dekat saja tu tempat kareoke dari sni.tuuna d seberang jalan ja" bilang c wen. jalan la kmi berlima mau seberang jalan,duluan2 sdh dorg c wen sma spupu2 dia lari p sebelah.sy masi lagi blank2 sbb takut telanggar kereta.masa mau melintas itu tiba2 c hazman pigang tangan sy.terkejut ba boss.. sy mau tarik tangan sy trus dia ckp
"mel nak kena pegang tangan ke nak kena langgar" sambil dia pandang muka sy mcm sy ni budak2.mentang2 dia ni tinggi besar bdn dia. mau nda mau terpaksa sy kasi biar.bepigang tangan la kmi sampai d sebelah☺️ tapi sy tetap diam.sampai ja d sblah jalan terus dia lepas tangan sy.trus c amira p dekat dia,"man okey ke?" dia p tanya c man sambil dia lap2 peluh di dahi c hazman.."aku okey je,mana yg lain" blang c man.sy ni jd tukang tingu ja la drama dorg 'hmm c amira suka c hazman kali ni' sy blng dlm hati sebab lain2 dia layan c man,terlebih ambil berat pula sy tingu."wen dgn c alex dah p booking tmpt,jom la p sana" blng c amira terus dia pgang lengan c hazman.c hazman tingu sy,dia signal sy supaya ikut dorg,sy ni eyaw2 ja,ikut ja org dr blakang sbb mana sy tau dimana ni tmpat.smpai ja d bilik kareoke tu dorg c wen sma c alex beduet sdh.sy trus duduk sambil mnum air.c amira p tandas.terus c hazman p dduk dekat sy " mel dah kawin ke " dia tnya sy. "haa apa dia" sy tnya dia balik sbb mana sy dengar.kuat btl tu muzik. "dah kawin ke !!" dia teriak sambil kasi dkat kepala dia sma sy." haaa sudah tapi jodoh nda panjang" sy blng,betul la ba.mcm yg kmu tau sy mmg sdh kawin sma c kimi tapi last2 kmi bercerai atas beberapa sebab.salah stunya dia kawin lain di belakang sy gara2 kena perangkap oleh itu perempuan sendiri.terus sy tunduk pura2 main handpon.sy rasa sedih tiba2 bila ingat balik apa yg pernah berlaku dalam hdp sy.. "sorry kalau sy salah ckp" blng c hazman.sy tingu dia sy senyum ja.kalau la terang lampu ni tempat,memang nampak sdh mata sy yg berkaca😔 terus c hazman berdiri p ambil micrfone d tangan c alex. "sayang... mungkin masa lalu kita penuh dgn luka,kau terluka aku juga pernah,tapi mungkin akan ada harapan bru,aku janji buat kau bahagia" terus sy tingu c hazman,dia sambung lagi lagu dia smbil dia tingu sy.ishh entah apa dia fikir ni sy blang dlm hati. nda lama dtg c amira dia dduk di sblah sy.terus dia ckp " mel ko rasa padan ka sy sma c man?" tekejut sy dia tba2 tnya sy bgitu pdhal mo tingu sy td pn dia nda sudi "hmm padan ba juga,ko cantik dia hensem" sy blng smbil senyum tingu dia."tapi c man sudah bertunang" blng c amira terus dia tunduk., aduhhhh terus lain perasaan sy.entah kenapa bila tau c hazman sdh betunang sy rasa sentap,rasa sedih.sy genggam fon sy kuat2." mel jom duet" cepat2 sy angkat kepala,betul2 sdh muka c man di depan sy.cepat2 sy kasi jauh jarak,"nda mau la,sy nda pndai menyanyi" sy blang.dia tingu kali sy sama c amira diamm ja terus dia duduk di tengah2 kami."kamu kenapa?" dia blng trus tingu kmi selang seli..." tiada la,sy mngntuk" itu ja sy jwb trus sy keluar... nda lama c man pun keluar."mel aku mintak no kau ye,boleh kn kita bekawan" manis senyuman si abang askar depan saya.

cinta si abang askarWhere stories live. Discover now