איך ללמוד באמת? טיפים ללמידה נכונה!

27 1 0
                                    

היי אהובים ואהובות, הבטחתי לכם שאתן לכם כמה טיפים חשובים שיוכלו לעזור לכם ללמוד נכון ולקבל מוטיבציה.
הטיפים האלו היו טיפים שאני עצמי אספתי במהלך הדרך כי גם אני אישית הייתי תלמידה שהיה לה מאוד קשה לשבת וללמוד, אבל עשיתי את זה והתגברתי כל המכשולים שלי.

טיפ מספר 1- תלמדו תוך כדי השיעור:

מכירים את זה שאתם בשיעור, אתם מקשיבים ומבינים, מגיעים לשיעור אחרי זה, וזהו! אתם לא זוכרים כלום ואת חייבים לדפדף בחומר וללמוד שוב?

אז לא, ככה לא עושים את זה.

אני ממליצה לכם לקנות כרטיסיות קטנות כמו פלאש קארד כאלו.

ואז במהלך השיעור, לכתוב לכם בנק' דברים חשובים על הכרטיסיות האלה.

ככה, יהיה לכם מין סיכום כזה של כל שיעור, ככה תזכרו יותר את החומר.

טיפ מספר 2- תלמדו בקבוצות:

אם אתם פחות טובים בנושא מסוים, עדיף לקבוע עם קבוצה מצומצמת של אנשים וללמוד איתם ביחד.

ככה, לא תהיה לכם ברירה ואתם תצטרכו לשבת ללמוד את החומר כי קבעתם עם עוד חברים.

וגם, יהיו אתכם אנשים שיוכלו לעזור לכם ולהסביר לכם וככה גם הם ילמדו ויבינו את החומר יותר טוב.

מצב של ווין ווין.

טיפ מספר 3- תכריזו שיש לכם מבחן:

עוד משהו שעזר לי, היה לומר מראש שיש לי מבחן ושאני לומדת.

לדוגמא, הייתי אומרת בבית "אוף יש לי מבחן מחר ואין לי כוח." ואז, אמא שלי ישר הייתה דוחפת אותי לחדר כדי לשבת ללמוד, ואז בעצם לא הייתה נשארת לי ברירה אחרת.

עוד משהו שיכול לעזור זה לפרוס את החומר שצריך ללמוד על השולחן ,להוציא מרקרים ומחשבון ועוד חומרי עזר ולצלם לסטורי!

נשמע מוזר, אבל כשהייתי עושה את זה, הייתי בעצם מכריחה את עצמי ללמוד כי זוג של "התחייבתי" שאני לומדת בפני האנשים שלי באינסטגרם, וכדי להוכיח שזה לא רק לתמונה, הייתי חייבת ללמוד.

סוג של לעבוד על עצמכן ולגרום לכן לשבת על החומר.

טיפ מספר 4- תכבו את הפלאפון ותשאירו אותו רחוק מכם: 

טוב, אני לא חושבת שיש פה מה להסביר נכון?

הפלאפון גורם לנו להסחות דעת, אז אחרי שעשינו את הסטורי, זה הזמן לקחת את הפלאפון ולשים אותו מחוץ לחדר.

שלא יהיה קרוב אליכם וככה תתפתו לפתוח אותו רק בשביל לראות אם שלחו הודעה ואז שעתיים יתבזבזו בפלאפון. אז רחוק מהעין בבקשה ואם אפשר אז גם על שקט.

טיפ מספר 5- תקבעו זמני למידה:

תנסו לסדר את הלו"ז שלכם לכמה ימי לימוד ואל תדחסו את כל הלימודים ליום האחרון, זה לא עובד, מניסיון. זה רק מכניס ללחץ ככה.

יש לכם יום חופש לפני המבחן? מצוין! אבל אל תלמדו כל השעות בבוקר, ואז זהו. זה לא יגרום לכם לרצות ללמוד!

פתחו לעצמכם את היומן, ותרשמו מה אתם מתכוונים לעשות בכל שעה.

תכניסו ליומן הכל כולל הכל!! כולל הפסקה לארוחות, הפסקה לפנאי.

אני בימים כאלו מכניסה לי שעה לימודים, שעה של צפייה בפרק בטלוויזיה או של קריאת ספר ואז שוב למידה.

כשאתם מרגישים שאתם כבר לא יכולים ללמוד, זה הזמן הנכון להיכנס למקלחת!

מקלחת גורמת לנו להיות רעננים שוב ומוכנים מחדש.

אם החומר מעצבן אתכם, תפנקו אתכם בצ'ופרים אחרי כל תרגיל שפתרתם.

אני במתמטיקה לדוגמא, שזה המקצוע השנוא עליי, הייתי עושה תרגיל אחד, ועל כל תרגיל שהצלחתי הייתי רואה פרק של סדרה שאני אוהבת.

נכון, זה מבזבז זמן, אבל זה יותר יעיל בגלל שאם לא הייתי מצפרת את עצמי, הייתי מתייאשת מהר ולא לומדת בכלל. 

אז זה משתלם!

טיפ מספר 6- תלכו למבחן בגישה חיובית ותצליחו:

אני יודעת שזה נשמע לכם מוזר, אבל זה נכון!

מחשבה יוצרת מציאות וברגע שאתם הולכים למבחן בגישה שלילית אוטומטית יהיה לכם מבחן שלילי.

אבל אם תבואו בגישה חיובית ובהרגשה כללית טובה, המבחן ילך לכם יותר טוב ורגוע וגם אחרי שתצאו ממנו תרגישו טוב יותר.

אז תזכירו לעצמכם שאתם יודעים את החומר ולמדתם ושאין שום סיבה שבגללה לא תצליחו במבחן.

ואל תשכחו גם להכין לכם נשנושים בריאים למבחן עצמו ובקבוק מים שירעננו אתכם במבחן!

בהצלחה!

אם השתמשתם באחד מהטיפים שלי וזה עבד ועזר לכם אל תשכחו לשתף אותי ולשלוח לי תמונות באינסטגרם!

Amazinglovestory2@




Amazinglovestory-tipsWhere stories live. Discover now