Prefata
Aspiratiile mele pt frumuseti de oameni abstracti se tot extindeau de la o zi la alta. Intr-un colt demult uitata, alaturi de fetele oamenilor crispati,m-a regaseam acolo ,stand cu ei ,band pahar dupa pahar ,ca intr-o etapa a vietii stagnanta de care ori te rupi si infrunti,ori alegi sa te alimentezi cu alchool.Se pare ca desii povestea asta suna cu dus-intors,farmecul va cuprinde fiecare celula pe care o detineti,voi ,indivizi nestiutori.Capitolul I
FLACARI
Intr-o fuga oarba spre un loc pe care nu-l mai vazusem de aproape mai bine de 2 ani,m-am incantat sa-mi termin de pieptanat si utima suvita din parul meu sarmos.Deja nu imi mai pasa asa mult cum aratam,tot ce imi lipsea in acel moment era o gura de aer zdravan cat sa nu ma mai simt plutind.Cu castile in urechi am pornit spre ea.Nu o mai vazusem de mai bine de 5 ani de zile,nu stiam daca cicatricile se vor vedea,sau daca sanii ii mai crescusera de atunci.Tot ce intelegeam eu pe drum era cam asta{ one two three,one two three drink !}.Sunetul se propaga cu o viteza pe care nu eram inca stabila sa o ajung din urma.Pasii mei ingropau urme intro statie de tranvai,care de altfel nu mai exista de 2 ani se pare.Atatea lucruri schimbate,atata viata noua care capatase forma-o forma necunoscuta.Nu reuseam sa completez atatea schimbari venite deodata.Dar ma simteam libera intro colivie care era pe jumatate deschisa.Canicula isi facea prezenta dorita din secunda in secunda.
18:43-Bulevardul Castanilor-
Un loc atat de viu candva,insa atat de necunoscut.Magazinul de pe colt,neschimbat insa,in schimb alta vanzatoare.
-Guma roz pentru copii ,ii cer vanzatoareai ,care pare o tipa destul de sobra la prima vedere,si al naibii de tanara.Imi zambeste timid,imi intinde pachetul,moment in care ma complimenteaza pt naturaletea de pe chipul meu.Si ma intreb,{ Oare cand am devenit asa stearsa pt propria mea persoana? }.Timpul trece mai rapid ca o sageata,in vremurile astea si intoarcerea mea in locul meu natal,aduce atatea schimbari,macar guma roz are acelasi gust,imi spuneam continuu in gand.Asteptam pe o banca scrijelita cu tot felul de inscripitii care mai de care dubioase.Acum mestecam,arome copilaresti care in momentele acelea ma faceau sa ma simt din nou mica.Timpanul imi tiuie la auzul {Sun is up ,im a mess,gotta get up now,gotta run from this,here comes the shame,here comes the shame}.Propagata pe o alta orbita in aceste secunde,Dana apare.O vad in fata mea,cum imi zambeste timid si realizez ca nu s-a schimbat atat de mult pe cat credeam,cel putin nu fizic.In aer era o prezenta tare stranie,un sentiment comun,poate demult uitat.Inima mea cersea raspuns dupa raspuns.Simteam o nevoie atat de mare sa atac un teritoriu vechi de care nu mai eram sigura ca o sal acaparez,ca o sal mai las sa respire vreo clipa.
-Hei,esti foarte draguta,imi spune zambind copilareste ,incercand sa ma alimentez cat mai mult cu zambetul ei sincer care ii era agatat pe chip.II zambesc timid si o strang in brate ca si cand mi-as fi lansat toata artileria de sentimente asupra ei.II multumesc din priviri,sfioasa.Intr-un autobuz 30 ne indreptam spre barul demult uitat,lucru pe care pe Dana o dezgusta ,si pe mine de altfel,poate era mai degraba o teama.Tacerea isi facea aparitia pana si la masa,nu stiam de unde sa incep,insa ea imi citea cicatricile,le simtea,le imortaliza in gandul ei.Puteam sa observ asta.
-O carafa de vin roze,ii comand unei tipe blonde,destul de slaba cu ochii sclipitori.
-Si multa gheata,adauga prietena mea cu parul carliontat si ochi mult prea blanzi.
-E asa ciudat Dana ,sa ma intorc aici ,sa vad atatea schimbari,sa nu ma mai regasesc.Oamenii devin ciudati cand incep sa creasca.Apar necazuri pe care nu sti cum sa le infrunti ,insa daca ai oamenii potriviti langa tine ajungi sa castigi.Se pare ca eu am clacat,personale necesare convietuirii mele s-au distantat prea brusc,ii povestesc sorbind guri din ce in ce mai mari.
-Fa-ma sa inteleg.Ce anume ti s-a intamplat mai exact?Inteleg,ai fost plecata la facultate,cred ca e greu sa stai singura departe de tot ce iti emana confort ,mai exact familie,dar e capitala,ce poate sa nu-ti placa atat de mult?
-Oamenii Dana!!Oamenii!! Ei m-au adus in starile acestea,oamenii sunt dubiosi,necunoscutii sunt cei mai ok defapt,si sti ce e cel mai trist?Ca oamenii care crezi ca ti-au stat atat de mult alaturi ti se dovedesc a fi dusmani !
-Cheers !! exclam cu putere ,ciocnind un pahar destul de sclipitor ,alimentandu-ma din greu cu ultimii stropi ramasi pe un fund de pahar mult prea fin.
Ma apuc sa dau inspre toaleta femeilor,destul de ametita,ma tin de etajera chiuvetelor.Chipu-mi in oglinda parea trist si melancolic,abea sprijinindu-se o farama de entuziasm ramas pt prietena mea de altfel care era aici pentru mine.
Deschid usa toaletei sa ma pis,moment in care realizez ca astia nici macar hartie nu au.{Fucking shit!!!}.Ma intorc plictisita ,stoarsa de puteri,imi aprind o tigara marlboro,ultima ramasa ,luata pana si ea la bucata,exact ca tarfele alea care asteapta pe marginea soselelor sa le ia si pe ele cineva mai ieftin ca o femeie adevarata nu poate fi cumparata.Na!
Filme care se derulau inainte si inapoi cu o rapiditate agasanta,ma sprijineam sa nu alunec la fiecare ciocnic al paharelor,la fiecare fum tras ,la oricare gura dulceaga de vin.Carafa se terminase,si noi eram deja pe drum,in fata unei cladiri unde toate pitipoancele lumii isi doresc sa ajunga pe un covor rosu insotite de cavaleri.O prostie,nimeni nu are nevoie de un act care sa dovedeasca ca sunteti legati prin casatorie.Nimeni nu are nevoie de o lumina care se propaga asupra ta din ceruri ,care se presupune ca te leaga de persoana ta iubita.Locurile din imprejurimi imi tipau toate puternic,sa le las in pace,ca ele nu au gresit ,ca eu sunt singura care gandeste diferit,si ca schimbarea asta e bine venita.Sa o accept,pentru ce?Normal ca o accept,altfel nu as fi aici.Uitata la 21 de ani pe o alee foarte cunoscuta incercam sa deslusesc in noapte daca greierii inca imi cantau in curte.Si ,ca sa vezi ,vinul imi imbata visele,imi amortea simturile,si era placut.