del 4

366 28 2
                                    

Jag hoppade smidigt ner från fönstret och in i Tess rum. Det var väldigt litet och inte alls fint.
"Jag har precis bytt rum så det är inte så fint" sa hon dystert och tittade på sin fötter.
"Varför bytte du rum?" frågade jag även att jag redan visste svaret.
"Familjen jag bor hos ska få ett eget barn och de tyckte att deras eget skulle få ett finare rum en mig, eftersom att jag inte är deras biologiska barn."
"Så de bara slängde ut dig?" Frågade jag och sökte hennes blick.
"Ja, typ så." Hon mötte min blick och hennes ögon var rödsprängda. Jag vågade inte röra henne men ställde mig lite närmare. Ingen sa något, vi bara stod och kollade på varandra. Tillslut kollade hon bort och sa:
"Så berätta om dig skälv." Hon torkade bort en tår från kinden och satte sig på sängkanten. Jag satte mig brevid och svarade:
"Det finns inte mycket att berätta..." Det var en lögn, en riktigt stor en men vad skulle jag säga?! Jag kunde ju inte berätta att jag är en vampyr. Hon skulle bli jätte rädd eller bara tycka att jag var dum i huvudet.
"Något kan du väll endån berätta?" jag tog ett djupt andetag och försökte komma på något, ingen lögn men inget som berättade för mycket.
"Mina föräldrar är döda och jag mins inte mycket av min barndom." Det var sant.
"Ooo, tråkigt att höra. Hur dog de?"
"Jag vet faktiskt inte, det är ingen som har berättat det för mig."
" Samma här, mina är döda och jag vet inte riktigt hur det gick till." Jag visste redan att hennes båda var döda. Men det konstiga är att ingen har hittat deras kroppar. De var bara försvunna en dag och folk skyllde på att de blev mördade eller att det drunknade. Jag vet inte vad jag ska tro på egentligen.
"Beklagar" svarade jag, sedan blev vi tysta.

Tack för att du läste. Jag vet att det är väldigt korta kapitel men när jag väl kommer på något att skriva så vill jag gärna få ut det snabbt så att inte folk behöver vänta. Hoppas ni förstår. <3

SaverWhere stories live. Discover now