Sewaktu Yuqi berjalan sambil mendengar lagu ditaman, dia terlihat Jungkook dan Yooyheon sedang melepak di kawasan tersebut..
'Apa Yang dorang buat tu? Dahlah tipu aku.. baik aku intip'gumam Yuqi sendirian..
~
"Yoohyeon.. saya cintakan awak.. sudikah awak jadi kekasih saya?"luah Jungkook..
"Apa awak? Saya tak boleh.. saya pun sukakan awak.. tapi... saya tengok Yuqi pun sukakan awak.."balas Yoohyeon..
"Arh biarlah perempuan tomboy macam dia tu..saya nak awak.. sebab awak ada sifat keperempuanan.. sebab tu saya sukakan awak..terimalah saya.. saya janji akan jaga awak macam saya jaga diri saya sendiri.."pujuk Jungkook bersungguh-sungguh..
"Hmm, baiklahh saya terima.."balas Yoohyeon
"yeayyy happynya saya.."jerit Jungkook lalu memeluk Yoohyeon..
Disebalik kegembiraan tersebut ada Yang sedang meratapi kesedihan..
"Aku dah agakk.. Jungkook memang sukakan Yoohyeon.. tengok cara dia pandang Yoohyeon..takpe lahh, aku cuba lupakan dia."ujarnya sendirian lalu pergi dari situ dengan air muka yang keruh dan terdapat cecair jernih pada matanya..
'Aku tekad.. lepas ni aku akan jauh dari dorang'gumamnya
~
Keesokkan harinya Yuqi sedang berjalan sendirian sambil mendengar lagu melalui IPodnya..
Tiba-tiba dia ternampak pasangan yang sedang berbulan madu.. erkkk sedang berdating..
Terus air mukanya berubah.. langkah dilajukan ke arah kelas..
Buk!!
"Aduh!! Macam mana boleh ada tiang tengah tengah jalan ni."kutuknya ..
"Eii, tomboy jatuhlaa..dahla langgar kingka sekolah."kata seorang pelajar disitu..lalu semua mentertawakannya..
"Kau kata aku tiang?"balas seorang lelaki..
"Sejak bila tiang ni bercakap.."katanya Sendirian
"Sejak kau langgar aku tadi."marah lelaki tersebut..
"Urm,, miahnae aaa.. Guanlin sunbae.."pinta Yuqi..
Ting!!
Terpaku Guanlin melihat wajah Yuqi yang melepaskan rambutnya..kerana selama ni dia sering memakai bandana dan mengikat rambutnya seperti lelaki..alah yang ponytail kecik later tengah tengah tu.. I mean ikat separuh.. rambut dia kan pendekk paras bahu... Imagine jelahh..
"CANTIK"tanpa dia sedari dia ungkapkan kata kata tersebut..
"Hah!?"soal Yuqi bengang
"Eh takdelah..nahh buku.. aku maafkan kau kalini."balas Guanlin..
Guanlin POV
Dup dup dup
"Kenapa jantung aku berdegup? Adakah ini cinta pandang pertama? Tapi kenapa aku nampak dia macam bergegas ke kelas.. ada apa erk?"soalku sendirian..
'Huh Yuqi.. wajah kau tak dapat lari dari otak aku.. apa yang kau jampi dengan aku.. sampai aku tak boleh lupakan kau'
End POV
________
𝕥𝕓𝕔
369 WORDS
YOU ARE READING
Triangle Love ||𝓼𝓵𝓸𝔀 𝓾𝓹𝓭𝓪𝓽𝓮 [𝒔𝒐𝒏𝒈𝒚𝒖𝒒𝒊)
De TodoJungkook,Yuqi dan Yoohyeon merupakan sahabat baik sejak mereka kecil lagi. Namun, dalam diam Yuqi menyimpan sebuah perasaan yang sukar digambarkan terhadap Jungkook, tetapi Jungkook tidak pernah perasan akan sikap Yuqi yang agak aneh,kerana Yuqi sel...