"Ermmm appa, mana eomma Hyun?
Soonyoung yang sedang mengunyah roti tersebut ingin tercekik mendengar soalan yang dilemparkan oleh anaknya.
"Ermmm eomma Hyun....."
Ting tong, ting tong~~~
Belum sempat Soonyoung ingin menghabiskan ayatnya ada seseorang menekan loceng rumahnya.
"Erk Hyun tu mesti uncle kwan. Appa pergi jemput dia dulu eh? Hyun makan tau."Laju langkah lelaki itu beredar dari kawasan tersebut. Dia membuka pintu untuk si tetamu tadi.
"Good morning Hoshi hyung, mana Hyun?" sapa Seungkwan di awal pagi.
"Good morning too, kau datang masa yang tepat kwan." kata Soonyoung dengan wajah yang lega.
"Erkk maksud hyung?"
"Takde apa-apalah, dah jom masuk kita breakfast sama-sama" pelawa Soonyoung kepada rakannya.
Seungkwan terus masuk ke dalam rumah. Lalu dia mencari kelibat anak buah kesayangan nya.
"Kwon Soonhyun uncle datang ni. Tak rindu uncle ke!" Jerit Seungkwan di dalam rumah tersebut.
"Oi kau ingat rumah aku ni tempat tinggal Tarzan nak jerit bagai huh?" Marah Soonyoung.
"Hehehehe sorry hyung, terbawak pulak. Almaklumlah jarang balik rumah." sengih Seungkwan.
"Hmmm takpelah bro, aku faham. Aku harap dia cepat sembuh." Ucap Soonyoung sayu.
"Thanks hyung, aku pun harap macam tu."
"Uncle kwannnnnn!" Jerit Soonhyun sambil berlari terkedek-kedek.
Seungkwan terus menangkap si kecil tersebut lalu dia memeluk dan dicium pipi tembam anak kecil tersebut.
Soonyoung yang melihat hanya mampu tersenyum.
'Haish, dua orang ni macam dah lama tak jumpa sedangkan baru je dua hari tak bersemuka' bisik Soonyoung. Lalu jejaka tersebut mengeleng-gelengkan kepalanya.
"Dah tu jom makan, nanti lambat pulak nak pergi sekolah" tegur Soonyoung yang dari tadi menjadi CCTV tak terbayar di situ.
"Eeee ada orang jeleslah hyun" sendir Seungkwan. Soonyoung yang mendengar hanya mengabaikan sendiran tersebut.
Mereka pun duduk di meja makan dan berbual-bual. Sedang kusyuk dua jejaka tersebut berbual, tiba-tiba Hyun memanggil Seungkwan.
"Uncle kwan, boleh tak kalau Hyun nak tanya sesuatu?" soal Soonhyun sedikit takut.
"Tanyalah sayang, nanti uncle jawap." kata Seungkwan sambil mecapai segelas milo di sisinya.
"Uncle tahu tak mana eomma Hyun?" Soal Hyun sambil mengeluarkan senyuman membunuh.
Seungkwan yang sedang menghirup minumannya terasa ingin tersedak. Jejaka tersebut terkejut mendengar soalan yang dilemparkan oleh si kecil itu.
"Uncle......" Seungkwan mengaru-garukan lehernya tak tahu nak jawap apa.
"Kwon Soonhyun! Kenapa tanya uncle kwan soalan macam tu?" marah Soonyoung kepada anaknya tapi suaranya masih dapat dikawal.
"Eh takpe Hyung, kwan oklah. Hyun betul-betul nak tahu ke mana eomma Hyun?" soal Seungkwan lagi.
Soonhyun mengangukkan kepalanya berkali-kali. Sifat ingin tahu anak tersebut makin membuak-buak.
Seungkwan mengeluh kecil. Sesekali dia melihat hyung nya yang diam membisu di situ. Mungkin jejaka tersebut masih belum bersedia untuk bercerita perkara seberna kepada anaknya.
"Eomma Hyun ada je, cuma sekarang ni dia takde kat sini" kata Seungkwan lembut.
"Eomma Hyun pergi mana uncle?"soal anak kecil tersebut.
"Eomma Hyun sekarang ni mungkin tengah kerja. Dia kerja untuk beli mainan yang paling mahal buat Hyun. Jadi dia mestilah cari duit banyak-banyak. Lepas duit dia dah banyak dapatlah dia bagi Hyun mainan tu." Bohong Seungkwan kepada si kecil tersebut.
"Betul ke ni uncle? Tapi Hyun taknak pun mainan yang mahal sebab bilik mainan Hyun dah banyak dah mainan yang appa beli."
"Hmmmm mainan yang appa Hyun bagi memanglah banyak tapi Hyun pernah tak dapat mainan daripada eomma Hyun?" soal Seungkwan lagi.
Soonhyun terdiam seketika. "Tak" jawapnya sedih.
"Hah sebab tulah eomma Hyun nak beli mainan yang paling mahal untuk Hyun sebab Hyun kan tak pernah dapat mainan dari Eomma Hyun."
"Jadi hadiah eomma Hyun nanti dikira special lah?"
"Yes, betul tak Hoshi hyung"
Soonyoung hanya mengangukkan dan senyum kearah anaknya. Dia tidak mampu berkata apa-apa lagi. Ni pun dia dah kira bersyukur dengan bantuan Seungkwan.
"Dah cepat habiskan makanan tu, nanti kalau lambat mesti teacher Areum marah" potong Soonyoung.
"Okay!" Jawap Hyun lalu dia cepat-cepat menghabiskan makanannya.
Mereka berdua yang melihat telatah si kecil tersebut hanya mampu tersenyum melihatnya.
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comments 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fanficᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...