🔷Herkesin gecesi yarası kadar derindir ♢

299 23 3
                                    

🔷 1. Bölüm🔹

Herkesin gecesi

Yarısı kadar derindir

...

                                                              Affan Kozanoğlu




...

Hafif bir öksürük krizi tuttu puslu ciğerlerimi, sağ elimi birleştirip dudaklarıma götürdüm. Öksürük dindiğinde kafamı yastıkla buluşturdum.



Bir süre üzerimde ki ranzanın gri tonda ki rengini izledim. Üzerimde ki krem çarşafı duvarın kenarına sıkıştırdım.


Ağustos ayının sıcaklığı basmıştı koğuşu yine.


Boğuluyor gibiydim puslu gecenin sessizliğinde her geceyi tekrar tekrar yaşayan ruhum... !


Bir ayağımı diğer ayağımın üzerine attığımda iki elimi de başımın altına koydum. Derin bir nefes almaya çalışıtım buğulanmış ciğerlerimin için. Yine bir öksürük tuttu.

Bu ciğerler bu gecede haram kıldı uykuyu gözlerime.

" Buyur abi " diyerek bir elini üst ranzanın demirine dayayıp belini eğerek diğer elinde ki su dolu bardakla yanıma gelmiş olan Serhata baktım.




" Yine uyutmadım mı lan seni ?" dedim başımı yastıktan ayırarak. Ayaklarımı yere uzatarak yanıma oturması için yer açmıştım. Hâlâ bana uzattığı suyu almadığımı fark ettiğinde açtığım yere oturarak


" İç abi, iyi gelir " dediğinde ufak bir tebessümle uzattığı suyu alıp yarısına kadar içtikten sonra bir elimi Serhatın omzuna koydum.




" Hadi git uyu. Her gece bana su getirmek zorunda değilsin." Dedim hafif sitemkâr bir şekilde.

Eğdi başını ve ensesini karşıyarak acı tatlı bir gülüşle konuştu.



" Ah be abi inat etmesende şu revirde ki doktora gözükmüş olsaydın dediğini yapıp sana su getirmezdim," dediğinde histerik bir şekilde güldüm.


" Hem bu son gecelerimiz be abi" ufak ufak hüznünü dillendirirken omzunu sıvazladım.



" Napayım Serhatım bodur Halili şişleyip ceza süremi uzatayım mı ?" dedim hafifçe kıvrılan dudaklarımla.



Beti benzi atarken elini gözümün önünde iki yana sallayıp fısıldayarak konuşmaya başladı, aldığı hızlı hızlı nefesle.


" Aman abim Allah muhafaza çık bu diyardan. Ki sen bari kurtul bunlardan. Ne çektin sen  bilmiyor muyuz sanki ! Aman abim aman... Biz senin yokluğuna da razıyız. Sen sağ ve sağlıklı ol yeter !"


Diyerek saydırmaya başladı. Omzunun üzerinde ki elimin tutuşunu sıklaştırarak


Kozanoğlu Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin