Paralel Evren

304 10 0
                                    

🔄 Çoklu evren - Multiverse 🔃

Birbirine benzeyen ama farklı olan , ayındaki yansımanın ışık kırılmasıyla oluşan farklı bir görünümü desek pek de yanlış olmaz sanırım ... Evren oluştuğundan bugüne kadar geçen zaman da aslında teori olan fakat astral aleme geçenlerin gittiğini iddia ettiği paralel evren. Düşünün sizden birtane daha var, sizin tıpa tıp aynınız siz ne yaparsanız oda diğer evrende aynını yapıyor . Fakat bunu kendi bilinçli davranışı gibi algılıyor. Bu düşünce den yola çıkarak şu soruyu size sormak istiyorum ; peki biz bir yansımanın ürünü olamazmiyiz.
Belki de biz bir yansımayız. Cidden garip hissediyor insan. Ancak bu mümkün, eğer ki paralel evren mevcutsa. Sizden benden dünya üzerinde gördüğünüz herşey, başka bir  evren de başka bir diyar da mevcut ...

Şuan günümüzde teknolojik açıdan son derece gelişmiş teleskoplarımızla dahi, gördüğümüz kayda aldığımız evren tamı tamına 93 milyar ışık yılı genişliğinde

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Şuan günümüzde teknolojik açıdan son derece gelişmiş teleskoplarımızla dahi, gördüğümüz kayda aldığımız evren tamı tamına 93 milyar ışık yılı genişliğinde . Ancak bu evren hipotezsel paralel evrenin çok küçük bir kısmı . Şuan için bize en yakın  yaşanılabilir olarak sınıflandırılan ve tahmin edilen gezegen "Gliese 581 d"  20 ışık yılı uzaklıktadır. Yani ışık hızıyla dahi 20 sene süren bir yolculuk . Teknolojimiz aslında halen daha çok başlarda. Ki geçen yazımda mu kitasından bahsetmiştim. Onlar dahi yok olduklarında  atomu 1000 yıldır kullanıyorlarmış.

                             Gliese 581 d

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

                             Gliese 581 d

Bilim adamları, "atomdan daha küçük bir zerreciğin saniyeden daha kısa bir süre içerisinde aniden patlayarak şu anda içerisinde bulunduğumuz evreni oluşturduğunu ortaya çıkardılar".

Paralel evrenin ise bu patlayan maddeye o anda temas edip onunla birlikte patlayan başka bir maddenin oluşturduğu düşünülüyor .

Peki paralel evren teorisini ilk olarak kim ortaya attı . Teoriler Einstein’ın fikirlerine dayanır. Ancak 1954 senesinde Amerikalı matematikci ve fizikçi Hugh Everett bizim evrenimize benzeyen farklı evrenler olabilicegi tezini ortaya attı. Çoklu evren terimi ise ilk kullanan 1895 yılında William James olmuştur.

Peki ya paralel evren sonsuz mudur?
Bizim evrenimiz paralel evrenin küçük bir kısmıdır ki bizden başka evrenler varmıdır bilinmez ancak  varsa eğer paralel evren bunlarıda içinde barındıracağı için ciddi anlamda "devasa" bir yapıdır. Evrenin sürekli olarak genişlediğini de göz önünde bulundurursak , paralel evren ne kadar büyüktür  bilinmez. Ayrıca dediğim gibi paralel evren ayna misali bir yansıma şeklinde benzetme yapicak olursak eğer kendi içerisinde de bir yansıma olacağı kaçınılmazdır. Yani size bunu şöyle açıklamak istiyorum. Aynaya bakarken elinize bir ayna daha alın. Görüntü sonsuz sayıda yansımaya uğrayacağı için sürekli olarak genişleyerek ışık hızında bir büyüme oluşur .
                

Bu büyüme hiç durmayacağı için sürekli olarak kendini tekrarlar ve sonsuz sayıda yansımaya neden olur

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Bu büyüme hiç durmayacağı için sürekli olarak kendini tekrarlar ve sonsuz sayıda yansımaya neden olur. Paralel evreni de buna benzetirsek eğer , ozaman paralel evren sonsuz sayıda evreni de içinde barındırıyor demektir. Peki bu yansımalarda bir değişiklik olamaz mı? Yani yansımalar bir anlığına değişemezmi. Bana kalırsa değişir. Çünkü herhangi bir foton (ışık) yönünü değiştirir ise , doğal olmayan bir faktörden dolayı . Ozaman olay değişebilir. Ancak bunun için çok büyük bir güç gerekiyor ki bu güç ise karadeliklerde mevcut . Okadar güçlülerki fotonları yani ışığı dâhi eğip bukebiliyor. Bundan dolayı zaman da bükülmeye uğruyor ve zaman daha yavaş akmaya başlıyor. Bundan dolayı eğer ki bir  kara delik o yansımalarını herhangi birinde ortaya çıkarsa ozaman o yansıma ve ondan sonraki yansımalar da bozulmaya uğrayacaktır.

Zaman kavramı da paralel evrenler de aynı olduğunu var sayarsak az önce dediğim gibi herhangi bir fotonun yönü değişirse , zaman kırılması da  kaçınılmaz olarak gerçekleşir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Zaman kavramı da paralel evrenler de aynı olduğunu var sayarsak az önce dediğim gibi herhangi bir fotonun yönü değişirse , zaman kırılması da  kaçınılmaz olarak gerçekleşir. Zaman düz bir çizgi şeklinde olup herhangi büyük bir etki de değişmeye fazlasıyla müsait bir yapıdır.  En  basit anlatımıyla dünya  yörüngesindeki harita için kullanılan uyduların atom saatleri günlük olarak  milisaniyesine kadar düzeltilmeseydi eğer telefonlarımızda kullandığımız haritalar da 20 küsür kilometrekarelik alan yanlış olarak karşımıza çıkardı. Bu küçük gibi gözükebilir ancak suçlu olan birisi kaçtığı vakitte telefonunun sinyalinden onu yakalamaya çalışan bir polisin 20 kilometre kadar uzak bir yerde onun sinyalini bulması ve yakalamaması kaçınılmaz bir gerçek olurdu. Bu zaman kırılmasının sebebi dünya'nın çekim kuvvetinin bir etkisidir. Zaman dünya dışında hemen  her yerde bize göre farklı akmakta , mesela Jüpiter'de bir gün 9 saat 50 dakika iken  venüs'te bir gün 116 gün 18 saat 'tir. Dünya dışında zaman her yer de farklıdır. Bundan dolayı paralel evren'de aynı olay geçerlidir.

Sorularınızı yorumlar kısmında belirtmeyi ve yıldızlamayı lütfen unutmayın..

DERİN PARAPSİKOLOJİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin