PART 21

912 48 1
                                    

( CHAPTER 21 )

The Sweet Escape
By : Annell Cjrosey Adorey

"Sudah terlalu lama kita berdiam diri Taiko, sampai bila kita mau bertapuk macam ni. Mafia mungkin masih hidup di luar sana. And of course dia mesti di dalam bahaya."kata Derick kepada Marco.

"Hurm... What do you think laupo?"Marco bertanya kepada Isterinya Malika.

"Well, betul cakap si Derick tu. Kita serang and serbu saja markas si Davis. Saya rasa kita pun sudah cukup bersedia sekarang ni."Malika cuba menyakinkan Suaminya.

"Tapi, kita kena berpecah. Kita kena rancang strategi. Macam mana dengan keadaan Tara sekarang Derick?"Marco

"She is in good condition. Saya nda bulih kerap sangat stalked dia takut ada orang-orang Davis tahu pasal Tara pula."Marco hanya mengangguk.

"Panggil semua orang-orang kita. Malam ni kita plan habis-habisan. Besok kita gerak."Marco

Hari yang di nanti-nanti bakal tiba. Malam itu semua strategi dirancang dengan penuh teliti.

"Remember, jangan buat silap. Jika berlaku kesilapan kita semua dalam bahaya begitu juga dengan nasib Mafia dan Tara."Kata Marco.

Malam itu berlalu dengan cepat. Pagi mula menjelma. Derick dan Marco membahagikan orang-orang mereka kepada dua kumpulan.

"So saya mau ikut siapa pula?"Malika

"Laupo ikut Derick."Marco

"Ngamlah, lepas kita ambil Tara. Malika yang kena jaga Tara. Sementara kami menyusul Marco."Kata Derick.

"Okay, so now kita bulih gerak sudah... Have a nice journey hehe..." Sempat lagi Marco melawak.

Terdengar gelak ketawa dari semua orang-orang bawahan mereka.

Kumpulan Derick dan Malika sudah bergerak menuju ke lokasi di mana Tiada berada. Kelihatan riak wajah dari mereka berdua sukar untuk ditebak. Macam-macam yang bermain di fikiran masing-masing.

Selepas beberapa jam perjalanan akhirnya mereka tiba di depan rumah Vera. Sejurus kereta berhenti  Derick dan Malika terus keluar dari kereta yang mereka naiki.

"Hello..."Malika

"Macam tiada orang saja ni. Tapi pintu depan berbuka juga."Derick

"Mungkin nda dengar bah. Cuba ketuk tu pintu."Malika terus maju lebih dekat dengan pintu utama rumah itu.

Tok! Tok! Tok!

Kedengaran seperti ada bunyi tapak kaki dari ruangan dalam  yang menuju ke arah pintu utama.

Kelihatan Vera yang muncul sambil dahinya berkerut bila melihat Derick dan Malika.

"Yes, kamu cari siapa?"Rossa

"Sorry Aunty, Tiara ada?"Malika yang bersuara.

Rossa tidak terus  menjawab. Reaksi daripada wajahnya kelihatan seperti ragu-ragu.

"Derick, Malika?"Tiara muncul tanpa mereka sedari.

"Ko kenal dorang Tara?"Vera menoleh ke arah Tiara.

"Kenal, dorang ni family Mafia..."Tiara datang mendekati Malika dan mereka terus berpelukkan.

Derick hanya tersenyum ke arah Tiara.

"Macam mana kamu tau saya ada di sini?"Tiara

"Derick yang tau ko ada di sini Tara. Actually masa Derick datang balik cari ko dulu tu. Ngam-ngam juga dia nampak ko sama satu lelaki dalam perjalanan ke tempat lain. Nasiblah sempat dia nampak ko masa tu."Malika

THE SWEET ESCAPEWhere stories live. Discover now