Exorcist-Şeytan Filminin Perde Arkası

328 12 0
                                    

Sinemada Gizem

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Sinemada Gizem

Bir korku ve dehşet yapıtı olan ve gelmiş geçmiş en iyi korku filmi olarak ilk sırada yer alan "Exorcist" yani "Şeytan" filminin iç yüzü inanılmaz gerçeklerle doluydu; ama en inanılmazı filmde Şeytan'ın saldırısına uğrayan anne ve kızın aslında ünlü sinema oyuncusu Shirley McLain ile kızı Sachi olduklarıydı. Durun bu kadarla da bitmiyor. Ya film çekilirken yaşanan garip olaylar.??

1993 Yılı için yayınlanan "Her Konuda En İyi 10" kitabının liste başında 1973 yılında çekilen "Exorcist -Şeytan" filmi geliyordu.

Ayrıca da film uzun bir süre en çok iş yapan yani gelir sağlayan filmlerin ilk onu arasına da giriyordu. Filmi gördünüz ya da görmediniz fakat muhakkak duydunuz çünkü yurdumuzda da gösterime girdiği zaman büyük ilgi görmüştü. Ama duyduklarınızla okuduklarınızın dışında sıkı sıkıya gizlenen diğer bir boyut vardı. gerek filmin öncesinde, gerekse de filmin çekiminde yaşanan olaylar inanılmaz fakat gerçekti. Sanki filmin başarılı olmasının nedeni, bazılarına göre bizzat Şeytan'ın orada bulunmasıydı. "Olur mu canım." diyeceksiniz! Doğru, olacak iş değil ama yine de biz. Neyse, şimdi gelin filmden öncelerine yani "Şeytan" kitabının yazarı William Peter Blatty'nin neden böyle bir kitabı yazdığına ve yaşadıklarına.

 Neyse, şimdi gelin filmden öncelerine yani "Şeytan" kitabının yazarı William Peter Blatty'nin neden böyle bir kitabı yazdığına ve yaşadıklarına

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Şeytan 1949'da İş Başındaydı

1949 Yılında, Washington'da 14 yaşında bir oğlan çocuğunun Şeytan'ın etkisi altına girdiği (Poessesion) ve seksüel anomalilerle karışık saldırgan davranışlarda bulunduğu duyuldu. "Washington Daily News"ın haberine göre olay Katolik Kilisesi'nin müdahalesi ile durdurulmuş ve psikolojinin çaresiz kaldığı noktada, geçmişi 2000 yıllık Hıristiyan kaynaklarına dayanan "Exorcism" yani "Şeytan Çıkarma" ayini ile başarıya ulaşılmıştı. Ayrıca Washington Parapsikoloji Derneği ile de işbirliği yapılmıştı. Bu ironik vaka, geniş çapta sansasyona neden olduğundan ilgili kayıtlar ve sonuçlar, Georgetown Üniversitesi'nin de tarih bölümünde Prof. Rahip Thomas Bermingham tarafından anlatıldı. İşte o anda sınıfta bulunan öğrencilerden birisi de yıllar sonra "Şeytan" romanını yazacak olan Blatty idi.

Araştırma ve Makaleler 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin