Yaşlılarımızın dünü aradığı Türkiye'de bugün çocuk olmak...
Gelişen ve değişen Türkiye'den çocuk, çocukluk ve çocuk yetiştirme kavramları da nasibini almıştır. Eskiden çocukluk sokakta oynanan oyunlar, sürülen bisikletler, arasına bir şeyler sıkılmış ufak bir parça ekmeği paylaşmaktı. Yeri gelir rekabet yeri gelir el birliği ile geçirilen çocukluklar şimdi nerede ?
Sokaklarda oynaşan çocuklar, bu çocukların çığlıkları hangi birini görüyoruz şuanda ? En basit hepimizin ailesinde veya çevresinde bulunan çocuklardan yola çıkılarak görülmektedir ki güncel Türkiye'de çocukluk sadece teknoloji adı altında bilinçsiz bir şekilde yetişmekle meşgul.
Örneğin bir tablet için anne, babanın sözleri yerine getirilmemekte ve o aletin alınması için aileye ağlayarak, bağırarak, küserek psikolojik baskı yapılmaktadır.
Tabletlerde, bilgisayarlarda geçirilen vakitler çocuklarımızın Milli değerlerimizden, örf ve adetlerimizden habersiz bir biçimde büyümesine sebep olmaktadır. Güncel Türk çocuklarının oynadığı oyunlarında Batı sever ve Batılı karakterler yer almaktadır. Çocuklar ise bu karakterlere özenerek onlar gibi olma gayretine düşerek bilinçsiz ve duyarsız bir yetişme evresi geçirmektedir.
Eskiden küçük çocukların küfür etme oranlarının düşüklüğü ve günümüz Türkiyesinde çocuklardaki bu oranın oldukça fazla olmasının sebebi çocukların günlerini geçirdikleri sosyal platformlar, oynanan oyun içerikleri ve sosyal medyada izlenen videolardır.
Anne ve babalar çocuklarını örf ve adetlere uygun, Milli değerlere sadık bir evlat yetiştirme hususundaki ilk evredir şüphesiz, çocukluk.
Türk Çocuklarının Güncel Dünya'nın süper kahramanlarını örnek alarak yetişmelerine engel olarak, Türk Tarihindeki kahramanları örnek almasını teşvik etmeli ve bu konuda hassas olunmalıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Güncel Türkiye Yaşantısı
General FictionDeğişen ve gelişen Türkiye'nin Türk Milleti üzerindeki yansıması, yaşantının törelere bağlılığı, uzaklaşılan kültürel değerler...