Witam was przed ostatnim wyścigiem w tym sezonie, a zarazem wyścigiem, który kończy tą serię analiz. Będziemy musieli się pożegnać z F1 na kilka miesięcy, ale można pocieszać się tym, że na Netflixa wraca Drive To Survive. Wcale mnie to nie pociesza, ale jakoś trzeba zebrać się do kupy. Oczywiście rozpoczynamy okrążeniem instalacyjnym. Jeśli jest możliwość zamrozić mnie po tym wyścigu i odmrozić w marcu to proszę o kontakt.
Kierowcy ustawiają się na swoich pozycjach na starcie i emocje sięgają zenitu. Za niedługo rozegra się walka o jak najlepszy start. Bardzo dobry start Lewisa Hamiltona. Sebastian Vettel na miękkich oponach próbuje wyprzedzić Maxa, ale Holender nie daje sobie w kaszę dmuchać. Pierre Gasly zjeżdża do garażu. Francuz na starcie zaliczył kontakt ze Strollem i stracił skrzydło.
Przez problem z DRS zostaje on zakazany. Przez te problemy Bottas może stracić możliwość na jak najwyższe pozycje. Verstappen zgłasza, że coś dziwnego dzieje się z jego silnikiem. Leclerc traci już ponad 4 sekundy do Hamiltona, który zdecydowanie jedzie na czele. Bardzo długi pit stop wy wykonaniu McLarena. Jak zwykle, nic nowego.
Zupełnie nieudany pit stop w wykonaniu Ferrari. Ubrałam specjalną czapkę, a tutaj nadal to samo. W tym przypadku nawet magia nie pomoże... Ludzie róbcie zdjęcia, Nico Hulkenberg jest na 4 miejscu! Lewis powiedział, że wszystko jest ok... Wow, takie cuda dzieją się na końcu sezonu. Lando Norris wygrał walkę z Sainzem, ale realizator ma w nosie to, że ktoś (ja) chce to obejrzeć. WRACA DRS, OTWIERAMY SZAMPANA.
Od razu po zezwoleniu na DRS Nico zaczyna spadać na coraz niższe pozycje. Norris walczy o swoją 11 pozycję jak lew, ale tego realizator też nie raczy pokazać. Kubica ostatnie okrążenie pojechał 2 sekundy szybciej niż George Russel. Ferrari podaje Vettelowi przez radio, że ma zmienić ustawienia silnika. Niemiec oczywiście musiał spytać, po co, ale odpowiedź była krótka i zwięzła: 'bo tak'. Doszło do walki między Giovinazzim a Kubicą. Obaj kierowcy stracili elementy bolidów.
Sędziowie przyjrzą się sytuacji między Giovinazzim a Kubicą. Max martwi się, że coś jest nie tak z jego bolidem. Toto Wolff przybija sobie piątki z mechanikami i najwyraźniej jest to pomocne, ponieważ pit stop był, jak na Mercedesa, naprawdę szybki. Max prosi o pomoc z silnikiem. Holender i tak jedzie znacznie szybciej niż Leclerc.
Max wyprzedza Leclerca w naprawdę imponujący sposób. Holender opóźnił hamowanie i Leclerc wiedząc, że jeśli nie odpuści to dojdzie między nimi do zderzenia, odpuścił. 'przeżyjesz jakoś, jesteś wystarczająco szybki' - zdecydowanie tekst dnia. Verstappen pomimo tego, że jest szybki to i tak piekli się, że z jego silnikiem jest coś nie tak. Leclerc przez radio proponuje teamowi plan C, na który team z Maranello się zgadza. Vettel popędza Russela, żeby jechał szybciej. Element odleciał z bolidu Sebastiana Vettela.
Norris ciągle jedzie na 7 pozycji. W końcu udany pit stop w wykonaniu McLarena. Pit stop Carlosa Sainza wyniósł 2,4 sekundy. Bottas jedzie aktualnie na 4 pozycji i dzierży punkt za najszybsze okrążenie. Fin nadrobił aż 16 pozycji. Koniec wyścigu dla Strolla. Kanadyjczyk zjeżdża do garażu.
Bottas walczy o miejsce na podium z Leclercem. Do zakończenia wyścigu pozostały dwa okrążenia, więc Finowi czas ucieka. Walka rozgrywa się także między Albonem a Vettelem. Niemiec próbuje odzyskać swoją pozycję. Sebastian próbował wyprzedzić Alexa, ale Taj dał radę jej obronić, jednak niedługo potem bez większych problemów odbiera mu 5 pozycję.
Ostatnie już okrążenie tego sezonu. Hamilton jedzie po pewne już zwycięstwo, podobnie jak Verstappen. Lando Norris walczy z Sergio Perezem, a Bottas z Leclercem. I MEAN... FUCK YOU PEREZ. Przepraszam.
Wyciągam chusteczki i idę płakać w samotności. Do widzenia.
CZYTASZ
F1 okiem kobiet
Non-FictionJak mówi tytuł, nie tylko mężczyźni interesują się królową motosportu (Rozdziały będą pojawiać się wtedy, kiedy przyjdzie mi temat do rozmów 💁♀️) Analizy wyścigów są pisane PODCZAS WYŚCIGU za rzeczy, które ujawnia się po wyścigu nie mam wpływu. Za...