prolog

5 0 0
                                    

I love you forever bella -

Aku membuka mata . Gelap . Di mana aku? Tangan aku diikat pada satu kerusi berdekatan. Hanya tangan . "Haih " aku mengeluh sendiri setelah penat membebel.
Aku cuba mengingati perkara terakhir yang terjadi. Tapi .. Gagal! .

"Argh" aku menjerit melepaskan geram .

Kepala aku sakit . Apa yang berlaku?

"Are you awake dear?". Satu suara yang agak familiar menyentuh gegendang telinga aku.Ada satu tangan memyentuh bahuku. Tubuhku mengeras. Refleks aku menoleh ke belakang.


" rayyan?" Aku terkejut.

" ya bella its me, your ray"kata rayyan. Dia jalan mendekati aku. Semakin dekat . Dekat . Dan dekat . Sehinggalah hujung kasutnya bertemu dengan kaki aku. Rayyan mencangkung untuk melihatku yamg sedang duduk .

Tangan rayyan bergerak . Membuka ikatan.
"It must be hard on you , im so sorry bella". Rayyan mengusap usap tangan aku yang merah dan calar akibat ikatan itu.

"Im sorry , my people do this you ,nanti i sound diorg , you okay bella" tanya rayyan sambil mengusap pipiku .

Aku tergamam,tersentak. Aku hanya membiarkan rayyan menyentuh pipiku dengan tanganya. Pipiku terasa hangat .

"Hey bella, u okay" tanyanya sambil ketawa kecil.

"Kenapa berangan ni sayang"suaranya memecah gegendang telingaku lagi.

"Kenapa you bawak i ke sini rayyaan annn.."suaraku agak tergagap kerana ketakutan.

"Because you always run,mia bella"rayyan membalas.

"Lepaskan i rayyan i nak balik , i'm not bella" kataku sedikit menjerit .



Tiba tiba rayyan melepaskan aku seraya berkata " run honey run because i will always catch you at the end. Run honey run before i'll never let you go".

Aku memandang rayyan kosong . Rayyan pula memandang aku dengan gaya smirk . Ah sudah! Habislah aku! "This rayyan come back!" getus hatiku

"He's back "
"Oh no!"

"Faster hana , you better not make me count" rayyan bersuara lagi

"Okay then, 10 , 9 , 8 , 7"

"No , no , no , no rayyan izinkan i pergi" aku separuh menjerit .

"6 ,5 "

" no rayyan stop it!"

"4 , run hannah runnn !!! Before the time ends run!!!"

"Rayyannnnn?!?!?!? " aku tahu dia tidak akan berhenti , aku terus berlari dengan cepat . Suara rayyan sudah tidak kedengaran .

Aku

Aku hanya membiarkan dia memelukku kerana aku tahu kerana esok pasti tiadanya lagi kami . Ya kami,

P/s : kalau nak hana sambung jangan lupa vote and comment okie?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 28, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

is  it us?Where stories live. Discover now