CHAPTER 5

526 93 38
                                    

"Good morning Hyunji ah" ucap puan Jeon kepadaku.

"Good morning too eomma" balasku dengan sebuah senyuman.

Sejak ibubapa aku meninggal masa umur aku 17 tahun akibat satu accident. Keluarga Jeon lah yang sudi menerima aku menjadi anak angkat mereka. Merekalah yang membesarkan aku. Menjaga aku seperti anak kandung mereka sendiri. Semasa aku memberitahu yang aku ingin berkahwin, merekalah yang paling gembira. Walaupun akhirnya aku bercerai mereka langsung tidak memarahiku dan paling buat aku terharu mereka masih menerima keadaanku seperti ini.

Mereka yang selalu mengambil berat pasal aku sedangkan kami langsung tiada pertalian darah.

"Eomma masak apa harini? Nak Hyunji tolong ke?"

"Ahh eomma masak simple-simple je harini. Dah pergi duduk dengan Jungkook sana tu. Kamu tu masih dalam pemulihan jadi tak boleh banyak sangat buat kerja" bebelnya kepada ku.

Aku hanya mampu akur akan perintahnya. Lantas aku pun pergi kearah Jungkook.

"Kook mana Junho?" soalku hairan sebab selalu nya budak tu dah memekak awal pagi.

"Ahh Junho ke? Dia dah balik rumah parents dia tadi" jawap Jungkook sambil mengunyah sekeping roti.

"Eh seriuslah? Bukan dia jarang ke nak balik rumah parents dia sendiri?" soalku bertubi-tubi.

"Memang pun, tadi anak Cha tu sampai menangis-nangis taknak balik tapi lepas kena pujuk dia pun ikut jelah." terang Jungkook.

"Macam mana parents dia pujuk dia?" soalku lagi.

"Entahlah tak ingat pulak tadi tapi jangan risau sangatlah noona. Esok atau lusa mesti dia datang sini balik."

"Haish tak faham noona dengan Junho ni."

"Hahaha kook pun tak faham. Nasib cousin kalau tak memang kook dah halau dia keluar dari rumah ni dah" kata Jungkook lagi.

"Yash Jeon Jungkook! Apa kamu cakap tadi? Baik kamu pergi kerja cepat. Nanti tak laku pulak aiskrim kamu nanti"  jerit Puan Jeon dari dapur.

"Hmmm yelah eomma kook pergilah ni. Bye noona kook pergi dulu."

"Bye kook, jaga diri tau."

Jungkook mengenyitkan mata dan beredar dari kawasan tersebut.

Selepas kelibat Jungkook hilang dari pandangan, eomma duduk di sebelah ku.

"Eomma, eomma dengan appa tak kesian ke tengok Jungkook tu?" soalku perlahan.

"Siapalah tak kesian tengok dia tapi nak buat macam mana? Dah dia beria sangat nak bukak kedai aiskrim tu. Eomma ngan appa just mampu akur jelah sebab hanya dia je pewaris kami Hyunji. Bila masanya dah tiba kami tak teragak-agak nak serahkan syarikat tu kat dia ataupun mungkin orang lain?" senyum puan Jeon kepada Hyunji.

"Huh? Serahkan kat orang lain? Siapa? Tapi syarikat tu kan usaha titik peluh appa dengan eomma. Kenapa perlu lepaskan kepada orang lain sedangkan Jungkook ada?" soal Hyunji tidak puas hati.

Puan Jeon tersenyum lagi.

"Memanglah Jungkook ada untuk merwarisi syarikat tu tapi Hyunji kena ingat yang dia juga satu-satunya putera kami dan dia berhak memilih jalan hidup dia sendiri sebab dia pun manusia biasa sayang.

"Memanglah betul tapi bukan ke dia yang akan cerahkan masa depan syarikat tu nanti?" Hyunji masih belum mengalah dengan kata-katanya.

Peon Jeon tersenyum lagi dan menarik nafas berat. Dia melihat muka Hyunji dengan sayu.

"Biarlah dia nikmati hidup dia dengan benda yang dia suka."

                             ~~~~~~~~~~~~~~

                             ~~~~~~~~~~~~~~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Happy birthday Kim Seokjin🎉🎂🎉

Happy birthday Kim Seokjin🎉🎂🎉

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now