9 B.J.

1K 31 0
                                    

Aku pandang jam yang tergantung di ruang tamu.

2:35 a.m.

Mataku masih terpacak menghadap televisyen yang masih bercahaya dan menayangkan cerita yang entah apa-apa lah. Aku langsung tak tertarik pun ingin menontonnya. Pandangan aku dialihkan memandang tingkat atas di mana letaknya bilik Rayyen dan Rayden.

Diorang mesti dah tidur.

Aku berjalan menuju ke arah dapur dan keluar ke halaman belakang. Ianya mempunyai gazebo yang cantik. Ada kolam renang, kolam ikan, air pancut dan kawasan sekitarnya dihiasi dengan bunga-bunga yang cantik.

Setiap kali aku pergi dapur, benda pertama yang menarik perhatian aku adalah halaman belakang yang berada di luar rumah. Cantik. Aku menuju ke arah tempat yang berdekatan dengan kolam ikan yang ada disitu dan melabuhkan dudukku di atas kerusi.

Telefon yang berada di tangan aku buka. Masih juga aku tertanya-tanya.

Kenapa Rayden belikan aku telefon dan baju?

Mamat itu kan tak suka aku....ataupun Rayyen yang suruh.

"Entah. Tak pernah pun dalam seumur hidup aku tengok Rayden belikan barang untuk perempuan."

Aku teringat akan kata-kata Rayyen sebentar tadi. Ahhh, malaslah aku fikir pasal benda tu. Semakkan otak sendiri je. Baik aku guna telefon ini untuk berhubung dengan Alex.

Satu-satunya nombor telefon yang paling aku ingat adalah Alex. Sebab, mamat tu lagi lama dengan aku dan sejak kecil lagi aku dan Alex kenal antara satu sama lain. Aku membuat panggilan pada nombor Alex dan menanti lelaki itu untuk menyambut panggilan daripada aku.

Tidak lama kemudian, talian bersambung.

"Hello?"

"Heii~~~"

Aku ketawa kecil dihujung talian. Aku dapat rasakan mamat tu terkejut mendengar suara aku sebab, dia langsung tak bersuara lepas aku menyambut panggilannya.
"Who is this?"

Hampeh. Senyap mamat tu tak kenal aku rupanya.

"Kawan baik kau lah."

"Wait, Carolyn?"

"Yeahh, i'm back from hell."

"Shit! Kau pergi mana hah? Macam mana kau bebas daripada penjara? Kau dekat mana ni? Asal tak beritahu aku kau dah bebas?"

Bertalu-talu aku disoal oleh Alex tanpa henti. Mamat ni terkejut pun agak-agaklah. Tak payah lah sampai macam beruk dapat pisang.

"Aku nak bagitahu kau lah ni yang aku bebas. Kalau tak, tak adanya aku call kau malam-malam buta macam ni."

"Ohhh~~~asal call?"

Aku menepuk dahiku kuat melepas rasa geram.

"Kau nak aku gelar kau bebal kah? Nanti aku tak call kau tanya pula asal aku tak call. Aku call, kau tanya pula asal call."

"Yelah Yelah, marah bos. Kau dekat mana sekarang ni?"

"Dekaaaaaaaat..pulau."

"Pulau?"

"Yeah, an island. Aku pun tak tahu pulau bahagian mana. Yang pastinya pulau persendirian."

"Pulau siapa?"

"Ermm, mamat yang kuat merokok dengan mamat yang selalu period."

"Kot ya pun..bagitau lah aku nama diorang. Kau sejak dulu sampai sekarang memang pro bab-bab bagi panggilan dekat orang eh."

B&W |THE PERFECT MATCH|Where stories live. Discover now