Capitolul 1 Descrierea oamenilor

160 4 0
                                    

Am sa incep cu o simpla afirmatie : "Suntem oameni". Toti suntem oameni. Fiecare are o personalitate diferita. Poate semanam, toti avem doua maini ,doua picioare, doi ochi, un nas, doua urechi si asa mai departe. Fizic ne asemanam. Dar nici macar asa. Nu toti avem aceasi culoare la piele, par ,
ochi. A fi diferit inseamna sa iesi din cardul de oi care au aceasi culoare si sa fii tu oaia neagra. Tu sa atragi atentia, tu sa fii special. Tendinta noastra este sa ii copiam pe cei din jur si mai ales vedetele; persoanele importante. O vedeta sa poarta cum se poarta, de imbracat se imbraca doar pentru show pentru a atrage atentia publicului sa nu iasa cu ochii din televizor. Insa oamenii de rand nu prea inteleg asta si este o problema: faptul ca acelei vedete i se "construiesc" haine speciale pentru a se imbraca o singura data iar apoi este in schimbare mereu. Problema este ca din ce in ce mai multi oameni nu gandesc si il copiaza pe cel de langa el. Fie ca e bine fie ca nu. E vorba aia: "Daca X se arunca pe geam o faci si tu?" De ce trebuie sa fim asa? De gandit nu e prea greu, dar ne este lene. Lenea asta generala o sa aduca o greutate pe umerii celor care vor sa iasa din randul de oi si sa fie diferiti, deoarece vor fi etichetati, judecati gresit. Majoritatea o iau in sensul rau "a fi diferit". Daca esti alb sau negru nu te face cu nimic in plus mai special; dar atragi atentia si este bine. Este bine cand esti in centrul atentiei, nu? Dar aici este o alta problema: ce fel de atentie? Poate sa fie atentie rea, adica oamenii te vor privi diferit dar in sensul rau ; daca esti diferit nu ai ce cauta cu noi, nu ai de ce sa fi printre noi. Si atentia aia buna , cand oamenii te apreciaza cu adevarat ca tu nu faci ceea ce fac toti. Dar totusi sa nu exageram cu diferentele. Este bine sa fii diferit dar fara a exagera. Spre exemplu : omul ce are un pierce , este rocker, poate si ateu,o atitudine si un comportament de om educat, o anumita vestimentatie ; oarecum diferita fata de ceilalti ,nu va fi privit prea bine de majoritatea oamenilor desi se comporta bine.Atrage prea mult atentia iar noi incercam sa il schimbam pe cel de langa noi , ca altfel nu ne place. Nu. Nu trebuie sa facem asa ceva, ori stam cu persoana respectiva pentru felul ei de a fi ori nu mai stam deloc. Nu trebuie sa il schimbam pe cel de langa noi pentru ca nu va mai fi la fel iar apoi relatia se va raci, credeti-ma am observat asta. Omul cu vestimentatia la locul ei, totul aratand bine la persoana respectiva , dar fara sa il cunosti prea mult, el are un comportament agresiv si nerespectuos. El va fi mai apreciat. De ce? Nu stiu, nu are logica. Daca are un comportament deranjant, spre exemplu persoana respectiva este nesimtita si increzuta, de ce este mai apreciata? Se imbraca bine. Bun bravo lui/ei. Conteaza sufletul nu fizicul. Fizicul are si el rolul lui si este important ,dar ceea ce ar trebui sa conteze cu adevarat este felul de a fi. Nu poti sta cu o persoana pentru ca este frumoasa. Daca nu te respecta degeaba o admiri pentru ca nu te vei alege cu nimic.

Cine suntem noi?Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum