Kini tiba lah saat yang sangat ditunggu-tunggu,iaitu hari perkahwinan Fazriq dan Ana. Majlis mewah ini diadakan di hotel milik daddy Ana.
DI DALAM BILIK HOTEL
Ana sedang dimekapkan oleh seorang MUA dan berborak dengan kawan baiknya,Zara."Aku berdebar-debar lah Zara,macam mana ni?," Tanya Ana kepada Zara.
"Hishh,kau tak perlu lah nak berdebar sangat,bukannya kau yang salam tangan tok kadi.," Jawab Zara kepada Ana.
"Okay,aku cuba tenangkan diri.," Kata Ana kepada Zara.
"Kau kena relax,aku tahu kau terpaksa tapi keputusan orang tua kadang-kadang paling baik.," Ujar Zara kepada Ana.
Tiba-tiba mama kepada Ana datang untuk mengajaknya keluar dari bilik dan terus ke dewan untuk melangsungkan majlisnya.
"Asalamualaikum.," Kata Puan Hani sambil mengetuk pintu bilik Ana.
Zara pun keluar dari bilik hotel Ana sambil membuka pintu.
"Waalaikumsalam,eh aunty,masuklah.," Jawab Zara kepada Puan Hani.
"Terima kasih Zara.," Kata Puan Hani kepada Zara pula.
"Eh,mama buat apa dekat sini? Bukan ada kerja banyak dekat bawah tu?," Tanya Ana kepada Puan Hani.
"Mama datang sini sebab nak bawa Ana pergi dewan lah,rombongan keluarga Riq dah sampai tu,cepat sikit.," Jawab Puan Hani kepada Ana.
"Okay,dah nak siap ni. Jom!," Kata Ana kepada Puan Hani.
Setelah beberapa minit berjalan dari bilik hotel Ana,tiba lah mereka di dalam dewan,dan Ana pun duduk di kerusi sebelah Riq bersama-sama dengan tok kadi,saksi dan daddy Riq dengan Ana.
"Awak,betul ke apa yang kita nak buat ni?," Bisik Ana ke telinga Riq.
"Ini keputusan kita kan,takkan lah nak batalkan last minute,awak kena fikirkan perasaan keluarga kita juga.," Bisik Fazriq ke telinga Ana pula.
"Okay.," Jawab Ana dengan pasrah kepada Fazriq.
"Okay,pengantin lelaki dah bersedia?," Tanya tok kadi kepada Fazriq.
"Alhamdulillah,dah just rasa berdebar sikit aje.," Jawab Fazriq kepada tok kadi.
"Okay,Tengku Fazriq Rizqi Bin Tengku Zamer Rayyan Schatzman, aku nikahkan dikau dengan Ariana Farisha Binti Megat Azfar Azhary dengan mas kahwinnya satu ribu ringgit tunai.," Kata tok kadi kepada Fazriq sambil bersalaman dengannya.
"Aku terima nikahnya Ariana Farisha Binti Megat Azfar Azhary dengan mas kahwinnya satu ribu ringgit tunai.," Jawab Fazriq kepada tok kadi.
"Alhamdulillah.," Kata semua hadirin di situ.
Tiba-tiba di atas pelamin, Ana telah pun menitiskan air matanya. Dia pun tidak tahu sama ada itu air mata gembira atau sedih.(Kahwin paksa lah katakan😂).
"Ana,kau dah kenapa menangis ni? Habis make-up nanti. Kesian MUA.," Tanya Zara kepada Ana.
"Entah lah,aku pun tak tahu sebab bukan ada perasaan dekat Riq tak sangka aku dah sah jadi isteri dia hari ni. Macam tak percaya.," Jawab Ana kepada Zara.
YOU ARE READING
Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.
RomanceCover by: @hottespuaka Start:9 Nov 2019 End:20 Sept 2021 #2 STUDENT(17/12/20) #1 STUDENT(20/12/20) #7 LECTURER(11/3/21) #14 STUDENT(5/4/21) #6 TWIN(19/4/21) #3 TWIN(28/4/21) #2 LECTURER(28/6/21) #81 FRIENDSHIP(26/7/22)