- a whole day with you please -
⚠️95votes to unlock nextchap ⚠️
" You , I takut.. " Hailee merengek kecil . Tangan suaminya digenggam . Muka sudah berubah pucat .
Bryan menghela nafas . Genggaman tangan Hailee ditangannya dipandang . Wajahnya berubah tegang .
" You tunggu sini . Biar I settle kan " usai mengucapkan ayat itu , Bryan melepaskan genggaman tangan isterinya .
Hailee mengetap gigi . Bryan sudah meninggalkan dia dibelakang . Dia tak boleh duduk diam saja . Dia mesti tolong suaminya . Dia takut mummynya bertindak luar kawalan .
" I nak ikut juga ! " Bentak Hailee di situ . Kelibat Bryan sudah memasuki ke dalam lif .
Hailee mengetap bibir . Apa suami dia ingat , dia akan duduk je sini ? Memang tak lah . Dress labuhnya di angkat sedikit bagi memudahkan dia berjalan dengan pantas .
Dengan langkah pantas dan penuh berhati-hati , dia memijak anak tangga satu persatu . Tidak menggunakan lif
" Mana Bryan ?! Aku nak jumpa jantan tu " Datin Haisya sudah mula memekik apabila akad nikah sudah selesai .
Sakit hatinya melihat orang yang lafaz akad nikah itu bukannya Bryan sebaliknya Haikal . Dia sendiri tidak percaya yang benda ini boleh berlaku . Habis hancur rancangannya .
" Kau nak apa cari aku ? "
Pang !
Pipi Bryan terteleng ke tepi . Hailee yang baru tiba mengetap bibir melihat tindakan mummy-nya . Geram , mengapa sampai nak naik tangan dengan suami dia ?
Apa hak Datin Haisya ?
" Kurang ajar ! Kau perbodohkan aku ye ? " Datin Haisya mara kehadapan . Bryan langsung tidak gentar . Senyuman sinis ditayangkan .
Hailee langkah dengan lebih dekat . Dia kini berada di tengah-tegah antara Bryan dan Datin Haisya . Tangan didepakan menghalang mummy nya datang lebih dekat dengan suaminya .
" Mummy stop lah ! Haikal bukan jodoh Lee . Mummy kena terima . And mummy tak ada hak nak tampar suami Lee . Tak malu ke mummy ? Depan orang ramai buat perangai macam ni ! " Hailee cuba mempertahankan suami dia . Bukan apa , cara mummy dia salah sangat .
Buat kecoh di majlis orang . Tetamu ramai lihat kekecohan mereka ini . Lepas saja akad nikah tadi , terus ramai tetamu yang hadir .
" Kau dah pandai tinggikan suara dekat aku ye ? " Hailee terdiam . Dia mengetap bibir kepala sudah menunduk kebawah .
" Maafkan Lee . Tapi cara mummy ni salah . Kita boleh settle baik-baik . Boleh bincang elok-elok "
" Kau nak bincang apa lagi ? Suka lah kau kan Haikal tu dah kahwin ? "
Dato' Adnan muncul dibelakang dengan dua orang bodyguard di sebelahnya . Dia mengarahkan bodyguard-nya untuk mengheret isterinya masuk ke dalam kereta .
Dia sendiri malu dengan perangai isterinya .
" Eh , lepaskan aku lah ! Aku tak habis cakap lagi demgan anak tak guna ni ! Hoi , Hailee macam mana kah boleh keluar dari bilik hah ? Oh kau memang nak kena dengan aku ye . Siap kau ! Jangan ingat kau akan aman . Sial "
YOU ARE READING
[SU] LOVELY MAFIA
Romance• i will always , honestly , truly , completely , love you • [ACTION + ROMANCE]🤘🏻🥀 Bryan Steve seorang lelaki kacukan spanish dan juga seorang mafia. Lelaki itu bukan calang-calang orang. Semua orang sanggup melutut dekat dirinya, asalkan mereka...