•00:15•

198 38 11
                                    

"Hyewon!"

"Omma? Appa?"

Aku dan Joochan memandang Omma dan Appa terkejut.

Aku memandang Hyena yang turut ada.

Hyena mengelengkan kepala dan mengatakan dia tidak dapat nak tolong.

Aku bangun dan mendekati Omma dengan muka yang sudah kemerahan.

"O-Omma...Hye-Hyewon..."

"Apa kamu buat ni?! Sejak bila kamu dah pandai melawan cakap Omma ni?! Tahu tak Omma rasa sakit sangat tengok Hyewon duduk berduaan dengan lelaki larut malam ni!" Marah Omma.

Appa yang berada di sebelah Omma cuba menenagkan Omma.

"Aunty...ini bukan salah Hyewon. Ini salah saya" ujar Joochan yang cuba mendekati Ommaku.

Omma terus lempang Joochan tanpa sakaan kami berdua.

"Joochan!"

Joochan memegang pipinya yang kesakitan.

"Awak okey?" Soalku risau.

"Saya okey..." kata Joochan.

"Omma dah cakap dengan kamukan, Jangan bercinta! Kenapa kamu degil sangat?!"

"Tapi Omma...Hyewon...suka dia. Tolonglah Omma..bagilah Hyewon jumpa dia..."

"TAK BOLEH! Kamu jangan nak mengatal sangat nak bercinta masa sekolah!"

"Omma...lepaskanlah Hyewon kali ni je...Selama ni Hyewon dengar je cakap Omma. Tolonglah Omma berilah Hyewon kebebsan untuk kali ni je."

"Ouh. Kamu nak kebebasan eh? Okey. Omma bagi kamu kebebasan. Mulai sekarang jangan sesekali jejak kami kamu ke dalam rumah Omma!"

Aku terkedu.

Bukan sahaja aku, malah Appa dan Hyena.

"O-Omma...." akhirnya air mata aku mengalir.

Aku tidak pernah melihat Omma berkelakuan begini.

"Kamu nak kebebasankan. Jadi, buatlah apa yang kamu nak dengan namja ni!" Kata Omma dan berlalu pergi.

"Omma..." aku terduduk lemah.

Hyena datang ke arah aku dengan simpati.

"Unnie. Mianhae. Hyena tak cakap apa-apa pun dengan Omma. Omma tersedar dan mencari Unnie dekat bilik Unnie. Tapi Unnie tak ada. Omma risau lalu kami pun mencari Unnie. Last-last Unnie ada dekat sini dengan Joochan Sunbae." Beritahu Hyena rasa simpati.

Aku hanya terdiam tidak dapat nak berkata-kata.

"Tak apalah Hyena. Hyena balik je lah. Biar Sunbae uruskan benda ni" kata Joochan.

Hyena menganggukan kepalanya dan berlalu pergi.

Joochan duduk di sebelah aku.

"Jom saya teman awak balik ke rumah awak. Kita bincang lagi dengan Omma awak. Kajja" ajak Joochan.

Aku menganggukan kepala dengan lemah.

-

Hati aku rasa sangat-sangat pedih melihat beg pakain aku berada di luar rumah.

Air mata aku tidak henti mengalir melihatnya.

"Joochan...apa patut saya buat?" Soalku buntu.

Joochan meletakkan kepala aku di dadanya.

"Sabarlah. Saya tahu, Omma awak akan okey. Seorang ibu takkan buat anak dia macam ni. Buat masa ni, awak tinggal dekat rumah saya"

"Hm. Baiklah"

Aku dan Joochan sama-sama mengangkat barang-barangku.

-

Joochan membawa aku ke satu rumah agam yang mewah.

"Joochan. Ini rumah awak ke?" Soalku terkejut.

"Nae. Kajja masuk"

Woah! Rumah agam yang besar ni cuma diduduki oleh 2 orang je?

Apabila kami berada di depan rumah Joochan, kelihatan seorang lelaki dewasa berdiri di depan pintu menunggu seseorang dengan risau.

Lelaki itu memandang kami berdua terkejut.

"Appa..."

"Jo-Joochan"

Nampaknya, lelaki tu appa Joochan.

Joochan tidak menghiraukan appanya. Dia menarik tangan aku masuk ke dalam rumahnya.

-

"Awak tinggalah dekat bilik ni dulu" kata Joochan sambil meletakkan beg pakaian aku ke bawah.

"Ini bukan ke bilik awak?"

"Nae. Ini bilik saya. Awak rehatlah dulu. Saya nak jumpa appa saya" katanya sambil menggangtung kotnya.

"Joochan" panggilku.

Joochan memandang aku.

"Awak bincanglah dengan Appa awak baik-baik. Jangan jadi macam saya" kataku yang masih sedih.

Joochan melemparkan senyuman lalu mencium dahi aku.

"Jangan risau. Saya akan ikut apa yang awak katakan." Katanya dan berlalu pergi meninggalkan bilik itu.

Huh...apa lah nasib aku.😥
Kan dah merempat dekat rumah orang.😔

-

Aku mengalih pandangan aku ke arah pintu.

Joochan masuk dengan wajah yang tenang.

"Joochan. Macam mana?" Soalku ingin tahu.

"Hm. Okey je" jawab Joochan sambil menanggalkan jamnya.

Joochan duduk di sebelah aku.

Dia tidak henti-henti tersenyum sejak masuk ke dalam bilik.

"Wae?" Soalku pelik.

"Ha? T-Tak ada apa. Awak tidurlah" kata Joochan sambil menolak tubuku perlahan baring di atas katilnya.

Dia menyelimutku.

"Awak tidur je dekat sini."

"Habis awak?"

"Saya? Saya tidur dekat sebelah awaklah"

"N-Nae?"

"Hahahaa..gurau je. Saya tidur dekat sofa sana" beritahu Joochan sambil menunjuk ke arah sofa yang terdapat dalam biliknya yang besar itu.

"Ouh. Okey. Joochan gomawo" ucapku terharu.

"Gwenchana. Dah tidur"

"Nae. Selamat malam."

"Selamat malam"








BOYFRIEND || Joochan GOLDEN CHILDWhere stories live. Discover now