Ⓝ (★) Marriage Story

130 22 19
                                    

Czyli: są filmy i są dzieła sztuki filmowej.

Na Marriage Story czekałam właściwie już od pierwszych informacji na temat tego, kto wcielać się będzie w głównych bohaterów. Jaką miłością darzę Adama Drivera, wspominałam tu chyba nie raz, a Scarlett Johansson absolutnie potrzebuje takich ról. Później pojawiły się pierwsze zwiastuny, które pięknie rozdzielały fabułę na dwa oddzielne wątki tego samego małżeństwa. Recenzje zapowiadały dramat najwyższych lotów i aktorski koncert.

Więc po weekendzie oglądania absolutnie fatalnych produkcji świątecznych, w końcu otworzyłam wino, wzięłam paczkę chusteczek i usiadłam przed Netflixem. Mój mąż co prawda marudził potwornie, że on na pewno zaśnie w połowie i w ogóle to odcinek Mandalorianina nam się kurzy w bibliotece. Jednak go zmusiłam i po pierwszych dwudziestu minutach oboje zdecydowaliśmy się wyłączyć telefony i odłożyć je na bok.

To po prostu było za dobre na nieuważne oglądanie w łóżku.

To film, który powinno się nagradzać na festiwalach.

Historia opowiada o rozpadającym się małżeństwie pomiędzy Charliem i Nicole, którzy po prawie dziesięciu latach podejmują decyzję o rozwodzie

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Historia opowiada o rozpadającym się małżeństwie pomiędzy Charliem i Nicole, którzy po prawie dziesięciu latach podejmują decyzję o rozwodzie. Właściwie podejmuje ją Nicole, która przez kilka ostatnich wydarzeń uświadamia sobie, że od dawna nie jest szczęśliwa i praktycznie od początku nie miała w tym związku za wiele "siebie". Pierwszy akt filmu śledzimy właśnie Nicole, która po latach spędzonych na graniu w sztukach teatralnych swojego męża w końcu wraca do Los Angeles i próbuje postawić swoją karierę na nogi. Z jej ust dowiadujemy się o tym, co w ich małżeństwie nie grało i przede wszystkim, jak ona się z tym wszystkim czuła. Para rozchodzi się w umiarkowanie pokojowych relacjach i wszystko wygląda na to, że przez dalej tlące się w nich uczucia, uda im się ten rozwód przeprowadzić zgodnie.

Problemy zaczynają się nawarstwiać, gdy Nicole decyduje się na zatrudnienie prawniczki, a Charlie zaczyna robić coraz większe problemy z tego, że żona z synem wyjechali do LA na stałe.

Drugi akt będziemy uważniej śledzić samego Charliego i z jego perspektywy patrzeć na całą machinę rozwodową i prawniczą, w jaką oboje zostają wciągnięci. I przede wszystkim jego oczami będziemy widzieć, jak dogasające między nimi uczucia rozpalają się na nowo. Tylko tym razem już pełnią nienawiści.

 Tylko tym razem już pełnią nienawiści

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
totalnie nieobiektywnieOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz