12

139 13 22
                                    

Yoongi's pov

"Lisa, daddy nak tanya sikit boleh?"

Kini kami bertiga menetap di rumah Hana. Ya, semuanya seperti dahulu. Gembira seperti dahulu.

"Tanyalah." jawab Lisa sambil matanya memandang ke arah kartun yang tersiar di channel tv itu.

"Kalau daddy kahwin dengan mummy lisa suka tak?"

"Eh, suka suka. Daddy nak kahwin dengan mummy ke?. Bila bila?. Waa, tak sabar nya"

Amboi, excited nya budak kecik ni. Tak padan dengan kecik.

"Haha, tapi sebelum tu Lisa kena tolong daddy lamar mummy malam ni. Boleh?"

"Eh, boleh sangat tu. Ha daddy apa kata kita buat plan dekat taman atau dekat restaurant baru lah nampak grand githuww"

"Eh budak ni, pandai sangat. Ni siapa ajar ni"

"Hehe, Lisa selalu tengok dalam drama"

Ni lah budak budak zaman sekarang. Kecik kecik dah tahu benda benda macam tu zaman aku dulu tahu main pondok pondok je, hm.

"Okay kalau macam tu, jom kita pergi mall  beli barang sikit."

"khajaa"

                                ❤️❤️❤️❤️

Author's pov

Hana turun ke bawah untuk memasak dan memanggil Lisa untuk mandi tetapi tiada orang.

Lantas Hana ke dapur untuk memasak. Di fikirannya mungkin Lisa keluar dengan Yoongi.

Skip..

Hana's pov

Aku keluar dari bilik mandi selepas siap membersihkan diri. Lepas masak tadi aku terus mandi yela takkan nak baring dengan baju bau ikan tu pulak.

Selepas selesai pakai baju, aku turun ke bawah untuk menonton tv. Belum sempat aku duduk atas sofa, loceng rumah berbunyi.

"Hanot betul, aku baru nak duduk."

Aku pergi membuka pintu untuk melihat siapakah gerangan makhluk yang menganggu waktu aku berehat.

Aku melihat screen monitor yang terdapat di sebelah pintu. La, Namjoon rupanya.

"Ha Namjoon, asal kau datang sini. Yoongi takde kat rumah"

"Aku bukan cari Yoongi aku cari kau."

"Aik, apasal cari aku pula?"

"Nah ambil ni. Pergi siap cepat aku tunggu kau kat bawah"

Namjoon menghulurkan beg kertas besar yang terdapat baju dress dan sebangainya

"untuk apa ni?"

"kau ni banyak songeh lah. Pergi jelah tukar cepat kita dah lambat ni"

"ish yelah. Tunggu kejap"

Di bilik..

Aku mengeluarkan semua barang yang terdapat dalam beg ni. Aku ingatkan baju je rupanya banyak lagi high heels, set make up, handbag pun ada.

Demam apa Namjoon ni bagi semua ni, dah lah mahal.

Tanpa berfikir panjang aku menukar pakaian ku dan mengenakan solekan yang tipis pada wajah. Neutral beauty is the best.

(C) loving you ❣ <myg>Where stories live. Discover now