BAB 1

481 7 0
                                    

Aku meletakkan kepala di atas meja.Guru matematik di depan tak langsung aku hiraukan.

Walaupun ini hari pertama aku bersekolah di sini,aku Tak takut pun kena marah.Semua tu biasa.Terlalu biasa.

Gedebuk.

Aku menggosok perlahan kepalaku yang dibaling duster oleh guru dihadapan.

Cari gaduh orang tua ni.

"Awak Yang Saya baling tu bangun.Saya Tak pernah nampk awak pun.Awak la budak baru tu ye?Hari pertama dah tidur Kat kelas Saya?!Pantang Saya tau-"

"Pantang aku kena sentuh."aku menggumam perlahan.

"Apa awak kata?meh sini datang depan."

Aku hanya menurut dengan Gaya berjalan Tak serupa wanita melayu.Rahang aku ketap sekuat mungkin,Tak membenarkan sedikit pun senyuman terukir.Pandangan kutalakan ke arahnya,membuat dia sedikit Tak senang duduk.Heh,silap orang la kau nak carik gaduh.

"Ehemm,perkenalkan diri awak."

"Such a lame shit."
Satu kelas agak terkejut dengan ayat yang aku lontarkan.

"So,nama aku Ir.Panggil aku Ir.Aku pindah bukan sebab kena buang sekolah,tapi atas pilihan sendiri."

"Awak sekolah Mana dulu?".

"Henry Gurney."

"Whattttt?!"ternganga semua.

"Just kidding.Aku dulu sekolah dekat Smk Paya Batu.Jauh dari sini."

"Awak pindah sebab apa ye?"

Aku menjeling ke arahnya.Makin banyak Tanya pulak.

"I think your class is over.Saya dah perkenalkan diri.And I believe,that last question is quite confidential for me to share the answer.Should I?",tanyaku sambil mengisyaratkan Mata ke arah tempat dudukku,bermaksud aku nak duduk.

"Eh,haah!Ok class,Saya kena gerak ni.Jangan lupa revise tajuk tadi eh,esok Saya tanya.ok, assalamualaikum".

Dan para pelajar kelas itu pun menjawab salamnya dengan meleret ii macam budak tadika.

Hari pertama dah bosan.

___________________________________________

Aku tanggalkan satu-Persatu baju yg membungkus badanku.

Pandangan ku arahkan ke arah cermin dihadapan.Dengan rambut pendek,abdomen bermuscle,sport bra,sungguh aku Tak nampak perempuan langsung dalam diri aku.

Sebab aku sendiri yang pilih untuk Tak menjadi perempuan.
Perempuan lemah.
Perempuan dipandang lemah.

Buktinya?
Mak aku.Mak aku mati sebab kena rogol.Sebab mak aku terlalu perempuan.Lemah.Dipandang lemah.

Sejak peristiwa tu,ayah semakin Tak betul.Setiap Hari dia akan meracau, meratap Dan semua benda yang sedih ii tu dia akan buat.

Kesannya,ayah aku mati selepas dua bulan pemergian mak.Could you even imagine?aku dahlah baru 9 tahun time tu.

Persekitaran aku yg membesarkan aku.
Semua saudara Mara yang menggedik nak amek harta parents aku memang aku halau jauh ii.Apa diorg fikir aku budak ii aku Tak Tau pasal harta ke?

Dan aku sangat,sangat,sangat berterima kasih kepada Pakcik ilyas,yg merupakan jiran Aku masa tu,kerana amek Aku jadi sebahagian dari keluarga dia.dia tolong semua Hal tentang harta mak ayah aku,jaga aku,bagi aku makan pakai.

Dan tentang harta tu,bila aku dah officially 17 baru akan dijatuhkan ke tgn aku.Sebenarnya aku sendiri Tak Tau berapa banyak sngat harta yg parents aku Ada.Sebab time Diorg hidup pun,aku ditinggalkn dengan nenek di kampung.So,can you see the link here?yes?good.

Jadi sekarang aku duduk dekat apartment murah nak mati yg disewakan oleh pakcik ilyas untuk aku.Takkan la aku nak duduk serumah dengan dia?

Setelah aku melupakan sekejap masa silam,aku bersiap-siap.Sebab malam ni,aku kena lawan Bone.

Hoodie aku pakai,glove ala ii racer aku sarungkan,Dan kunci Hayabusa Aku capai.

Tunggu aku,Bone.

Rebel.Where stories live. Discover now