Welp masih lagi di Y/N POV
Rasa bab ni aku dah belajar kat sekolah lama? Tapi sini baru nak masuk. Gila ketinggalan zaman pft! Hahahahaha!!
"Bangun!! Terima kasih cikgu!"
"Terima kasih cikgu!"
Cikgu pun berlalu pergi. Then aku nampak sekumpulan budak perempuan keluar kelas sambil bawa papan tanda yang bertulis apa tah aku tak nampak macam ada BTS kat sini je. Bukan diaorang je yang keluar ramai lagi ada yang tak. So aku confuess cikgu tak marah ke? Dengan muka aku yang betul-betul blur tak faham budak duduk belakang aku bagitahu perkara sebenar.
"Sekolah ni memang di benarkan keluar kelas lepas satu mata perlajaran untuk rehat kan minda murid-murid." Terang budak perempuan tu. Aku pun angguk la faham.
"Kau memang tak tahu eh pasal sekolah macam ni?" Tanya dia. Aku malas cakap banyak aku menggelengkan kepala aku. "Nama aku Afrina, kau boleh panggil aku Fina tak pun budak ulat buku." Katanya kenal kan diri.
"Kenapa? Ada orang panggil kau ulat buku ke?" Soal aku.
"Aah, aku memang suka baca buku sebab tu diaorang panggil aku macam tu." Kata Fina selamba. Rilek je budak ni dia tak kesah ke?
"Kau tak marah ke diaorang panggil kau macam tu?" Soal aku lagi. Ala, ingin tahu.
"Tak, dah memang kenyataan aku ulat buku." Kata Fina. Aku mengangguk sambil ber'O' kan mulut.
"Eh! Aku nak tanya ni pss kat mana eh?" Tanya aku.
"Kenapa? Kau nak pergi sana ke?" Soal Fina balik.
"Aah." Balas aku pendek.
"Elok la tu aku pun nak pergi sana jom la ikut aku sekali." Pelawa Fina. Aku senyum lebar dan ikut dia.
Sampai je pss kitaorang masuk dalam aku terkejut sebab nampak macam perpustakaan negeri.
Aku tengok sekeliling macam Bella and the Beast tu hahaha!!! Fina pergi tinggal kan aku maybe nak ketenangan duduk sorang-sorang kot, iyelah aku pun tak tenang kalau ada orang kacau aku baca buku. Aku cari buku yang berada tepi tingkap. Then aku jumpa tapi ada kat atas. Alamak, aku pendek mana la sampai. Ok tak apa kau boleh ambil. Aku jengket sedikit untuk menyampai buku tersebut.
YOU ARE READING
Private School [SU]
Fanfiction(ELEMENTALS X READER) Apa perasaan kau bila dapat masuk private school? Padahal gaji mak ayah kau tak ada la sebesar gaji kerja kerajaan cuma sekadar cukup makan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. And then bila dah masuk kau jadi bahan...