Pagi
Y/n bersarapan pagi dengan penuh muram muka. Getah rambut hilang, tampar anak orang dan paling memalukan kena simbah dengan tepung itu la hari nya yang paling teruk. Dia menongkat muka nya dengan tampak tangan. Mama nya hilang Y/n dengan penuh hairan terhadap dia. Mama nya memberi sekeping sandwich dan tegur dia.
"Haih... Dik, kenapa menung je ni? Ada apa-apa masalah ke?" Tanya dia. Y/n pandang muka mama nya dengan pasrah.
"Ma, kalau mama marah kat kawan mama lepas tu pukul kawan schoolmate mama atas sebab-sebab tertentu mama akan datang sekolah tak?" Soal Y/n secara random. Mama nya mula berfikir.
"Kalau dia yang salah buat apa mama nak takut datang sekolah siapa suruh dia buat mama marah salah dia la bukan salah kita. Kenapa adik tanya?" Balas mama nya.
"Tak ada apa, saja tanya." Jawab Y/n.
"Mana getah rambut BTS adik tu? Kata nak tukar stlye bila dah masuk sekolah baru?" Soal mama nya. Mata Y/n membesar.
"Getah rambut adik hilang la ma." Balas Y/n ringkas.
"Patut la monyok je. Merajuk getah rambut kesayangan hilang eh, ala nanti beli la yang baru." Pujuk mama nya.
"Kalau beli pun tak ada guna nya... Sebab diaorang dah tahu identiti adik..." Kata Y/n murung.
"Aduh! Murung setahun pula budak ni." Komen mama nya sambil mengaru kepala yang di litupi tudung.
°°°°
Di Sekolah
Y/N POV
Apa la nasib aku ni. Apa aku nak buat sekarang sedih aku getah rambut hilang han*t la! Tak apa aku akan balas dendam juga kat diaorang. Ada lori ada bas, ada hari aku balas! Korang tunggu je la HAHAHAHAHA!!! MUAHAHAHAHA WUAHAHAHA!!! Uhuk! Uhuk! Uhok! Uhok! Aku rasa dah melebih la, ok aku ada satu plan pertama! Kita pergi beli air kat mesin air.
Boek! Satu botol air coca cola dan satu botol air sprite! Tapi aku tak minum air gas? Nak bagi siapa? Ha! Fina! Kita bagi kat dia, tapi mana nak cari Fina? Oh ya! Ke perpustakaan! Aku berlari ke pss dengan gaya tangan dab. Aku masuk ke perpustakaan dengan berhati-hati takut ada Gempa. Akhirnya aku jumpa Fina khusyuk sangat dia baca buku tu sampai berkerut dahi, banyak buku ada atas meja dia bertingkat-tingkat. Aku menupuk bahu nya dan dia pandang aku.
"Kau nak apa?" Tanya Fina. Aku keluar kan botol air coca cola tadi dan bagi kat dia.
"Boleh kau tolong habis kan air ni tak? Sebab aku minum air gas la." Minta aku kat dia sambil senyum. Fina kerut kan dahi kepelikan.
"Kalau kau tak minum air gas kenapa kau beli air gas?" Soal Fina. Aku kaku, aduu nak bagi tahu ke tak eh? Bagi je la tahu bukan aku nak prank dia pun. Aku panggil Fina dengan tangan dia dekat kan telinga nya aku bisik kat telinga Fina.
"Aku... Nak... Prank orang guna air coca cola ni sebab tu aku nak kau habis kau habis kan... Kalau buang aku rasa membazir..." Bisik aku. Fina mengangguk faham, aku rasa dia sudi tolong aku la.
" Tapi macam mana... Kau nak prank guna air coca cola?" Tanya Fina berbisik. Aku tersenyum sinis.
"Kau nak tahu ke?" Kata aku senyum jahat. Dia mengangguk kepala laju-laju.
"Bagi la tahu...! Aku janji takkan bagitahu sesiapa." Pinta Fina. Aku melihat kiri kanan dan sekeliling kemudian aku berbisik ke telinga nya. Aku memberitahu Fina plan aku. Dia kelihatan nampak suka plan aku. "Oh! Macam tu! Ok! Aku akan minum sampai habis macam best juga plan kau ni aku pun tak ada la suka sangat minah bedak sejuk tu!" Sokong Fina. Kejap apa dia cakap? Aku tergelak sikit.
YOU ARE READING
Private School [SU]
Fanfiction(ELEMENTALS X READER) Apa perasaan kau bila dapat masuk private school? Padahal gaji mak ayah kau tak ada la sebesar gaji kerja kerajaan cuma sekadar cukup makan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. And then bila dah masuk kau jadi bahan...