CHAPTER 7

463 92 24
                                    

"Hmmm asal muka hyung ni macam ceria sangat? Jangan-jangan Chan akan dapat anak buah tak?"

Lalu satu ketukan hingap di kepala budak bertuah tersebut oleh Soonyoung. Mingyu pun nyaris-nyaris ingin mengetuk kepala si dinosaur tersebut.

"Apa yang kau cakap ni. Diorang baru je disatukan enam hari yang lepas, nak cakap seminggu pun belum lepas." marah Soonyoung.

"Hehehe mian, bukan apa nanti Dino pun boleh tolong jagakan. Macam Jihyul dengan SoonHyun masa kecik." senyum Dino mengenang telatah anak buahnya semasa baru je berumur setahun lebih.

"Hmmmm yelah tu, masa diorang berdua nangis pun kau nangis jugak sebab sterss jaga dua budak tu." sendir Soonyoung.

"Tu memanglah sebab ada ke patut appa diorang call suruh kita jaga masa kita baru je bangun tidur and tengok-tengok dua budak tu dah ada kat ruang tamu tengah main crayon. Kalau kat kertas takpelah jugak ni dinding jugak jadi mangsa. Dahlah kalau dua budak tu bergabung boleh meletup jadinya. That's why kita sterss."

"Chan still ada gambar diorang lagi tau. Siap jadi wallpaper WhatsApp lagi."

Chan terus mengeluarkan handphone dari poket dan menujukkan satu gambar.

Chan terus mengeluarkan handphone dari poket dan menujukkan satu gambar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Comelkan masa diorang kecik dulu."

"Nasiblah Jihyul ni jenis yang baik and suka tolong uncle dia ni." puji Chan.

"Macam daddy dia right?" celah Joshua yang baru datang dan terus pergi ke biliknya.

"Eh si jerung ni sempat lagi dia mencelah btw anak aku tu senakal-nakal dia tapi dia pun baik orangnya macam appanya." Kata Soonyoung tidak mahu mengalah.

"Dah-dahlah tu, Chan nanti aku usahakan ye tapi jangan berharap sangat. Kau pun tahu kenapa aku kahwin dengan dia right? Berkemungkinan besar kami akan ermm...." Mingyu terdiam untuk seketika.

"Sambunglah ye" lalu Mingyu pun beredar dari situ dengan muka yang tenang selepas berkata demikian.

Soonyoung dan Dino turut faham sebab mereka tahu yang mereka berkahwin tanpa cinta.

"Hyung patut ke kita buat something dengan mereka berdua?" cadang Dino kepada Soonyoung.

"Tak payahlah ganggu kisah cinta diorang tu. Tuhan dah atur jalan cerita  mereka dengan menarik sekali. Dia lebih tahu apa nak buat pada diorang jadi tugas kita sebagai kawan hanya mampu memberikan nasihat pada diorang tu je." pesan Soonyoung yang lebih bergelaman dalam bab ini.

"Hmmm betul jugak tu" sokong Dino.

"Ahh kau tu bila lagi? Aku rasa baik kau buat tindakan cepat sebelum bunga yang kau suka tu dihisap oleh lebah lain." kata Soonyoung sambil menebuk pelan bahu rakannya itu lalu beredar dari kawasan tersebut.

Dino hanya memberikan sebuah senyuman dibibirnya.

"Jangan risaulah, Chan yakin yang bunga tu akan jadi milik Chan dan bukan lebah yang lain. Hyung tengok jelah nanti." Bisik jejaka tersebut di dalam hatinya.

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now