Pada suatu Hari di bandar yang bernama Rimbara tinggal lah seorang budak lelaki yang bernama Rashdan dia sangat pemalu juga lemah. Dia sering diejek oleh rakan rakan nye. Dan dia tidak mempunyai ibu bapa.Dia tinggal bersama Mak cik nye yang bernama Rafina.
Pada malam hari Dia bermimpi Ada seorang budak perempuan hendak bermain bersamanye didalam mimpi tersebut Rasdhan sengat kelihatan gembira .
Apabila terbitnye matahari Rashdan terus bangun dan menulis Mimpi yang Dia alami pada malam tersebut.
Pala malam hari
Dia bermimpi budak perempuan itu datang kepada nye Dan memberi Seurat gelang tangan yang bersina, Rashdan terus terbangun Dan melihat gelang tersebut Di tangan nye, Dan Dia berkata pada dirinya “apa dah berlaku kenapa gelang ni boleh ada di tangan aku " Kata Rashdan dalam hatinya
Setiap malam Rashdan bertemu dengan budak perempuan dan akhirnya Rashdan berkata pada budak perempuan itu “nama awak sapa' lalu budak itu menjawap “ Nana saya Layla " mereka amat mesra didalam mimpi.
Sehingga Rashdan berumur 23 tahun Dan budak perempuan itu turut membesar bersama Rashdan juga sebaya dengan nye.
Rashdan selalu menanti malam untuk bertemu semula dengan Layla. Mereka juga saling menyimpan perasaan sesama lain.
Suatu Hari Rasdan meluah kan perasaan nye kepada Layla dan Layla sangat terkejut, Layla berkata pada Rashdan, awak tak boleh menaroh perasaan kepada saya sebab awak Di dunia lain Dan saya hanye Di mimpi awak.
Layla tidak memberi tahu bahawa Dia juga mempunyai perasaan yang sama terhadap Rashdan.
Hingga lah Rashdan merindui Layla kerana Dia tidak bermimpi lagi. Semakin Hari kesepianlah Rasdan dan dia sangat sedih. Suatu Hari dia menggosok gelang yang diberi oleh Layla dan tiba tiba Rashdan termasuk didunia mimpi yang sebenar .
Sorry sampai sinije dulu
YOU ARE READING
cinta itu mimpi
RomanceMengisahkan seorang budak yang bernama Rashdan yang mencintai seseorang yang bernama Layla Di didalam mimpinye