Part 11: Spirit

38 8 5
                                    

"Jangan.Ganggu.Tuan!"Marah Spirit tersebut

Puan Velvet yang tersampak jauh hanya dipandang oleh Carla dan Holly

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Puan Velvet yang tersampak jauh hanya dipandang oleh Carla dan Holly. Manakala Ussy hanya diam kerana dirasuki spirit sendiri.

" Mak..! Mak okey ke? "soal Carla sambil berjalan mendekati Puan Velvet

Grab

Tangan Carla digenggam puan Velvet kuat.

" K-kau nampak tu?! Itu la kuasa yang patut dibawa pulang ke mystic world! Bukan di sini! "teruja puan Velvet

Alah kau.. Lepas kena lempar pun dah teruja bagai. Terhantuk kuat sangat kot.

" Kau kena bagi aku anak kau! "muka Puan Velvet kelihatan seperti orang gila yang menggila gilakan sesuatu.

Carla sudah muak dengan perangai ibunya itu. Dia menolak puan Velvet.

" Mak! Mak dah gila ke!? Ussy sedang dalam keadaan kritikal dan sekarang mak hanya fikir tentang nak bawa dia pulang kerana spirit kristal tu!?" Carla memarahi puan Velvet

"Aku peduli apa?! Heh, aku ni master.. Aku boleh kawal dia,Ketepi!!" Puan Velvet bangun dan menggunakan kuasa master mengawal bendanya.

Dia mengangkat sofa di ruang tamu dan membalingnya kearah Ussy yang tidak bersenjata.

"Mak apa yang mak buat!?" Carla tidak sempat menghentikan ibunya.

"Jangan risau, spirit tu akan lindungi dia" Sengih puan Velvet. Carla menjegil ibunya.

Seperti kata puan Velvet, sofa itu terpelanting kembali sehingga menembus dinding rumah.

Bang

"Hah!" Terkejut mereka melihat dinding rumah yang berlubang besar.

"Ussy! Kalau ya pun jangan la bagi berlubang rumah! Rumah tak habis bayar lagi la nakk!" panik Carla. Ussy memandang dingin Carla.

...

Sementara itu jiwa Ussy yang tersedar di dalam badannya.

"Ah! Spirit.. Kenapa kau buat rumah berlubang..?!" terkejut Ussy

Spirit itu terdiam

"Kalau ya nak lindungi aku, serang nenek kebayan tuhh!" marah Ussy. Ussy mula membebel.

"Dah la nanti aku yang kena marah.. Buka engko! Datang bila nak dan blah bila kau bosan.. Apa jenis spirit kau ni!? Dah la rasuk aku mengejut, ni macam mana aku nak cakap ni!" Ussy membebel lagi

Spirit hanya mampu menahan telinga mendengar bebelan.

"Maaf. Saya. Tak. Sengaja.. Saya. Akan. Cuba. Tak. Hancurkan. Rumah" kata spirit itu.

"Baiklah aku maafkan.. Sekarang boleh kau tolong terbangkan nenek tu keluar dari lubang itu dan tutup lubang tu dengan kristal kau... Biar dia tak masuk lagi" dingin Ussy. Spirit itu meneguk air liur.

The Cursed Where stories live. Discover now