PART12

7.5K 58 4
                                    

Sekarang laura laju melangkah ke syarikat minyak milik daddy nya iaitu H & T Holdings. "Sorry miss laura, cik tak dibenarkan masuk kalau tak ada sebarang appoinment" ujar PA daddy nya

Tak dihiraukan langsung kata kata Puan Suraya sebaliknya menolak sahaja pejabat daddy.

Daddy tidak terkejut dengan kedatangan nya malah membiarkan sahaja dan meneruskan kerja di atas meja. "Sorry Tan Sri, saya dah halang tapi.."

"Tak apa suraya, tinggalkan kami berdua. Dan yes jangan lupa tentang fail yang saya beri tadi. Saya nak esok pagi mesti dah siap" kata nya tenang

"Baik Tan Sri" setelah kak suraya menutup pintu pejabat itu. Laura terus duduk kerusi di hadapan daddy nya.

"Kenapa tak kerja? Kenapa? Terasa diri tu pangkat tinggi boleh ambil cuti sesuka hati?" Sinis sekali kata kata nya. Cara pemakaian sudah membuatkan Tan Sri Thomas bahawa anaknya tidak ke pejabat nya.

"Maafkan saya Mr Culens, saya mengambil cuti sebab saya jumpa dan berbincang masalah saya dengan tunang yang tak berapa nak bagus tu."

"Why? You nak cakap yang you batalkan perkahwinan tu pulak?" Dia sudah dapat menganggak kedatangan anak nya.

"Yes!! Dah saya nak tahu kenapa Tan Sri sesuka hati mempercepatkan tarikh perkahwinan dan cakap saya yang minta?? Padahal saya nak lenyapkan adam dalam hidup saya adalah" laura kawal suara nya agar tidak kurang hajar namun tindakan daddy laura sudah melampau

"Saya buat perkara yang betul agar anak saya tidak jauh terpesong"

"What do you mean Mr Culens? What have I done??!!" apa pula yang terpesong nya.

"Adam dah cerita semua pada saya Miss Culens. Don't act like you don't know what have you done" sedikit keras kata daddy nya.

Oh tidak! Adam bagitahu daddy nya tentang itukah? Laura memegang kepala nya sakit. Setelah satu, satu masalah datang. Ini berpunca dari adam!!

"Dia cakap yang dia nak bertanggungjawab dengan perkara yang dilakukan terhadap awak Miss Culens." Ujar daddy

"No!! You still nak jadikan dia menantu you sedangkan dia dah buat perkara yang tak baik pada anak awak Tan Sri??! Unbelieveble!" Laura tak sangka dengan daddy nya.

"At least, adam mengaku dan ingin menebus kesalahan nya laura"

"Dia boleh tebus kesalahan dia dengan cara lain, dan bukan dengan perkahwinan!!" Aku sudah hilang sabar dengan daddy dan adam.

"Don't shouted on me young girl!!" Daddy menuding jari pada aku.

"How could you do this to me! Am I an doll?? I'm not!!! I'm human who had heart and feeling and not a toy" aku hamburkan tangisan pada daddy agar dia simpati dengan aku malah dia biarkan sahaja.

"He's a good man. Dia boleh jagakan laura. Trust me" dia masing sibukkan diri dengan kerja nya tanpa kisah dengan tangisan aku.

Dia tidak tahu aku terasa hati dengan tindakan nya. Aku cukup terluka dengan semua ni.

"You don't love me dad.." kata aku perlahan

"Of course I love you, and I want you to get someone who will take care of you and adam is the person" mereka semua dikaburi dengan kebaikan adam. Apa bagusnya lelaki itu pada mereka semua sehingga anaknya tidak dikisahkan langsung.

Interkom berbunyi "Tan Sri, He's here" kata akak suraya

"Bagi dia masuk suraya"

"Baik Tan Sri"

Laura biarkan sahaja, dia tidak kisah sesiapa yang melihat muka nya yang sedang nangis. Apa yang dia fikir, dia betul betul sakit hati.

Beberapa minit kemudian pintu bilik nya dibuka. "There you're my son in law" daddy memandang belakang laura dengan senyuman. Padahal masa dia datang, daddy tidak melihatnya langsung malah senyuman pun tak ada.

Laura Stephanie (On-Hold)Where stories live. Discover now