°제4장 , 시즌 2

392 38 7
                                    

Setelah habis sesi meluah dekat tanah perkuburan bersama cik jeon aera , kami bercadang nak jalan jalan . HAHAHAH .

"Kau memang suka jalan jalan dekat taman namsan ni ke ? " Aera mengangguk perlahan .

"Taman ni tak ramai orang . Tenang . Angin dia pun segar . Sesuai sangat untuk orang yang nak dating" aku berhenti apabila dengar jawapan aera . Macam pernah dengar .

Flashback

"Kenapa awak suka sangat dekat taman namsan ni ?" Soalku kepada ha eun .

"Tak adelah . Tempat ni best sangat . Sunyi , sebab tak ramai orang . Angin pun segar , sesuai untuk saya . Lepastu , tempat ni sesuai untuk orang yang tengah dating macam kita" kata eun sambil tersenyum .

Alalaalala , cairlah aku dekat sini . Dahlah senyuman dia tu manis gila .

Endflashback

"Yeonjun ?" Aku tersentak apabila aera memanggil ku sambil melambai lambaikan tangannya .

"Haa ?? Kenapa ?" Aera mencebik dengan muka masam .

"Awak kenapa ? " aku tersenyum nipis lalu menggeleng perlahan . Takkan lah aku nak cakap dekat dia aku teringatkan Ha Eun .

"Kau nak ais krim tak ? " Aku menokar topik apabila terlihat pakcik jual aiskrim dekat tepi . Aku menarik tangan aera supaya dia tak jalan macam siput .

"Kau nak aiskrim apa ? "

"Coklat ! Tak nak strawberi atau pun vanilla . Tak sedap" aku terdiam seketika . Semakin aku kenal dengan aera ni , semakin banyak persamaan antara dia dan eun .

Bukan niat nak menyamakan mereka . Tapi , sedikit sebanyak perangai aera buatkan aku teringat dekat perangai Eun .

"Aiskrim coklat dua" mula lah tangan pakcik itu mengaut aiskrim coklat didalam bekas ke dalam kon aiskrim .

Satu aiskrim diberikan kepada Aera . Mula lah keluar perangai kebudak budakan aera apabila mendapat aiskrim tersebut .

Aku hanya menggelengkan kepala . Boleh tak kalau aku nak cubit pipi dia . Comel !

"Perangai tu matang sikit tak boleh ke ? Macam aku tengah berjalan dengan anak buah aku je sekarang ni" kataku lalu meninggalkan aera di belakang yang tengah terkebil kebil .

"Tunggulah saya !"
.
.
.
.

Aera POV

Aku tak sedar pun sekarang dah pukul 5 petang . Lepas yeonjun kena call oleh seseorang tadi , disitulah baru kami berpisah .

Tak pasal pasal dapat dating satu hari . Hehehe . Ish aera , jangan macam macam .

"Haa . Pergi mana pukul 5 baru balik ?" Aku memandang kearah seorang lelaki dipintu . Siapa lagi kalau bukan oppa terchenta ku .

"Alaa . Bukannya Ae balik tengah malam pun . Yang oppa nak sibuk kenapa" aku mencebik lalu berlari masuk kedalam rumah sebelum jungkook mengetuk kepala fab ku .

Dia tu suka ketuk kepala aku . Tu yang aku ada sewel sikit . Aku mengaku okay ?

"Ae ! Buatkan oppa ramen !" Aku memejam mata rapat . Ish dia ni ! Tangan dengan kaki dia tu dah tak berfungsi ke !

Aku terpaksa akur lalu membuatkan dia ramen yang paling sedap di dunia . Dengan sedikit perisa tambahan . HAHAHAHAHAHAAH .

Nak tahu apa ? Tunggu kejap lagi .

15 minit aku memasak ramen , aku meletakkan perisa tambahan kedalam mangkuk tersebut lalu diberikan kepada jungkook .

"Nah . Iklaas daripada hati Ae . Oppa makanlah perlahan lahan . Nanti tercekik pula" aku menghadiahkan senyuman manis dengan senyuman jahat yang diselitkan .

[C] Protective || C.Y.JWhere stories live. Discover now