Mýtická bytost č. 1

62 1 0
                                    

Mytologie:

Fénix je bájný pták , který se vyskytuje v mytologii mnoha národů. V podrobnostech se jednotlivé mytologie liší, základním   je však fakt, že Fénix zemře spálením sebe sama a opět se ze svého popela  narodí. Nejstarším východiskem představy Fénixe je pták , spojovaný s bohem Re a zobrazován jako nebo s volavčí . Prvním autorem, který použil slovo Fénix, byl , a to při popisu Reovy svatyně v a kultu ptáka Bennu. Podle Hérodota přilétá starý Fénix jednou za 500 let do v a přináší s sebou nabalzamovanou mrtvolu svého uhynulého otce. ve svých tento údaj pozměnil v tom smyslu, že starý Fénix v Heliopoli jednou za 500 let shoří a znovu se narodí jako mladý . svého Fénixe nazývají Feng-chuang, ačkoliv ten se od evropského Fénixe značně liší. Feng chuang je symbolem obnovy, ale také ženského principu . Často bývá zobrazený spolu s , aby společně symbolizovali harmonii principů . Fénix je univerzální znovuzrození, jedná se patrně o jeden z kulturních archetypů lidstva.


For me:

Fénix je vládce elementu ohně. Byl to ideální muž každé ženy . Lidé si šeptaly o něm že se paktuje s Ďáblem. Jednoho dne se lidé ho natolik báli že se dohodly že ho upálí . O půlnoci ho vyvedli z domu na hranici . Nebyl to žádný násilník , žil spořádaný život. Když se to dověděl ochránce nebes, Holohlav, orel větší než slon, rozhodl se obětovat se pro Fénixe. Na hranici kde už byla zapálená hranice , Holohlav začal Fénixovu duši přeměňovat energii . Pozřel celou duší a než stihl zaklapnout zobák nasál i trochu ohňe z hranice. Holohlavova duše spočinula s Fénixovu , jehych tělo vzplálo . Duše našli pokoj ve hvězdách . Druhého dne kdy lidé slavili svou "výhru" z popela se zrodila nová bytost . Pták jehož tělo tvořil jen oheň . 


Snad se vám to bude líbyt . Budu rád za komentáře.😊


Mytologie a bytosti z příběhůKde žijí příběhy. Začni objevovat