"What the fuck?" sumpah aku sebaik sahaja kami tiba di sana. Aku melihat keadaan sekeliling. Teruk. Macam lepas kene puting beliung. Cuma beza dia takde angin dan bumbung tak tercabut. Apa yang aku maksudkan cuma.. Barang barang berterabur sana sini."Asal ade spende kat sini?" Kata Kyle sambil mengutip sehelai seluar dalam. Warna pink.. Lalu dibelek beleknya benda tu.
"Kau ni buat malu je lah" Kata Heat lalu menepuk kepala Kyle.
"Ye lah.." Kyle membaling seluar tu ketepi. Ntah siapa punya la tu. Aku pun tertanya tanya. Kenapa ade seluar dalam kat situ?
"Kenapa ni?" Tanya aku kepada orang lain. Lantak la siapa jawab pun.
"Aku tak tau" Jawab Jatul. Lol..Memang la kau tak tau. Ni bukan tempat kau.
"Aku rasa...." Perlahan Kyle berbunyi.
Aku dan Jatul memandang Kyle dengan wajah cemas. Takut..
"Aku rasa mesti tuan dia tengah cari spende ni..." sambung Kyle. Tak habis habis lagi dengan spenda dia.
"Kau ni buat lawak pulak kan?" Feo menepuk kepala Kyle
"Aduh.. Betul la!! Kalau kau tak cari ke kalau spenda kau hilang? Alorh.. Kau kalau tak jumpa tanya aku jugak"
"Shhhhhhuuut shut shut" Feo menutup mulut Kyle lalu dia berbisik "Jangan cakap pasal benda tu kat sini. Malu la"
"Yelah..." Kyle mengusap kepala Feo. Aku dah lama tak nampak Feo senyum sejak 'benda' tu serang dia haritu. Itulah. Sekarang pun dia tak senyum.Muka dia serius je setiap masa.Cara aku cakap benda tu pulak macam aku tengah mention spenda tadi.
"Sekarang kol berapa?" Tanya aku sambil tengok jam...
"Kol 3 stengah pagi" jawab Jatul. Aku tengok jam tapi still tanya orang.
"Asal kat sini siang ah?" Tanya aku sambil mlihat sekeliling. Cerah. Matahari yang oren tu pun duduk lek je kat perut langit. Kalau kat bawah orang panggil Kaki langit kan? Ni matahari kat tengah tengah. So perut la kan?
"Ntah.. Zon waktu lain kot"
Then aku perasan. HUH??? ADE DUA MATAHARI??? Satu lagi duduk kat Pinggang langit. Ya Allah!! Tapi tak panas eh kat sini? Mesti lah tak. Mana ade kesan rumah hijau kat sini.. Kereta pun tadak, mana nak dapat karbon monoksida. Tapi rumah warna hijau ade la.
'Mana semua orang? '
Pertanyaan itu tak habis habis bermain di benak fikiran aku yang tak habis habis fikir pasal comback BTS ni...
"Mana semua orang?" Aku tanya .. Daripada aku simpan baik diluahkan.
Kyle memandang aku. Muka serius. Aku ade salah cakap ke?"Fanny..."
".... Kau pakai mekap sebelum tidur ke?"
"What?"
"Takkan la kau pakai tadi an? mana sempat"
"Duh.. cepat la.."
"Okey okey. Kau tanya apa tadi?"
"Mana semua orang?"
"Semalam"
PANG!!!
Nah kalini Kyle mendapat penampar kedua dari aku. Feo terkejut tengok tamparan aku yang padu dan semestinya mempunyai teknik dimana kau perlukan masa satu hingga dua minggu untuk belajar dan kau juga perlu menyertai khusus 'menampar orang dengan cara yng betul' Jangan dilupa pula yurannya yang bernilai Rm xxx untuk seorang .
Okey gurau. Penampar aku tak padu pun. Jari aku kan pendek. Nak padu tanya Jatul. Penampar dia kalau kene kat pipi sampai terbalik meja.
Yelah.. kan selalunya dalam cerita drama kalau kene tampar nanti mesti yang ditampar tu akan terjatuh kebelakang dan dia akan bertahan kat meja. Tu nak ckp punya padu smpai meja yang digunakan pun boleh terbalik.
YOU ARE READING
The Golden Wings
De TodoWARNING: CERITA NI MENGANDUNGI KATA KATA KESAT, LUCAH , THE GAYNES TAK BOLEH BAWAK BINCANG. AND MOSTLY REALLY STUPID IN THE WORLD. Mengisahkan pertemuan Fanny dengan Kyle Withingale dan Adik lelakinya Feo Withingale yang sebenarnya bukan dari alam...