PART15

8.7K 64 3
                                    

"Ohh ya lepas ni korang ada perkara lain lagi ke you guys nak buat?" pertanyaan nichole aku gelengan "tak ada rasa nya kenapa?" Aku menyuapkan aiskrim vanilla bersama kacang pecan yang sesuai makan di tempat yang musim nya sentiasa panas di california. "If that, join aku kita hangout dekat pantai jom" sememang nya aku nak rilek dekat pantai sini tapi kalau ada adam tak best lah.

"Boleh juga, jom sweetie" kecik besar kecik besar sahaja dia tengok adam ni. "Emmm boleh jee, apa kata kita pergi Santa Monica Beach?" Cadang aku dapat anggukan dari nichole dan adam. "On je, lagipun tak jauh dari sini" adam mengerling jam tangan nya. "You tak nak ambil baju?" tanya dia "hmm tak payah kot, I pakai bikini je kalau mandi nanti" sejurus aku kata begitu adam memandang aku tajam. "Bikini? No!" Suara nya tegas membantah aku.

"Ada I suruh you buat pilihan ke adam?" aku menjeling adam malas. "I takkan benarkan you pakai bikini tu muktamad!" Dia berdiri dan berlalu dan beredar dari situ mengeluarkan handphone nya dalam poket. 'Hishh suka hati aku lah nak pakai apa! Dia bukan laki aku pun' getus hati aku geram. "Biar betul you nak pakai? Tak pernah I tgk you pakai bnde alah tu" ujar nichole " Gila I nak pakai? I saja nak sakitkn hati adam" aku tersenyum sinis manakala nichole menggeleng kepala melihat aku.

"Macam macam you ni laura..." kepala nichole ditoleh kerana terpandang beberapa gadis gadis berambut blonde. Cermin mata nya dia rendahkan lalu mengenyit mata ke arah gadis itu. Makin menggeletis lah
gadis itu diusik jejaka handsome macam nichole ni. "Oitt bagitahu kelly nanti" kata aku namun cepat cepat aku tampar bibir aku. 'Alamak kantoi' bisik aku perlahan. "Ha? Kenapa nak bagitahu si kim k tu?" Tak habis si nichole nak panggil kelly dengan gelaran kim k. "Her name is kelly" aku julingkan mata menghiraukan pertanyaan nya.

"Whatever, tapi kenapa nak bagitahu dia?" Cermin mata nya dia bukak lalu memandang tepat ke arah mata aku. Aku sudah menelan air liur, mampus! Apa nak jawab ni?! "Ermmm..." aku mengaru pipi aku yang tak gatal. Baru sahaja aku nak jawab adam kembali duduk disebelah kerusi aku.
'Fuhh alhamdulilah!! Nasib baik tak kantoi! Thanks kacang!' Bisik hati aku  kelegaan. Muka adam tegang aku tengok dari sisi, tanpa aku seda aku memegang tangan adam yang berada di peha. Pada mula nya adam agak terkejut namun dia biarkan tanpa pandang aku. Tanpa aku sedari juga aku menyebut "sorry adam" selepas itu baru aku sedar apa yang aku cakap. Anggota badan berdosa dengan aku lagi!!!

Adam toleh melihat muka aku, dia mendekati muka aku dan berbisik di telinga "sorry? Hmmmm" adam meniup niup di tepi tengkuk aku. Tanpa malu dan amaran adam mencium belakang telinga aku lalu mencium nya. Badan aku automatik terkaku dan mata aku kuyup menerima reaksi dari adam.
"Ehem!!" Deheman nichole membuatkan aku menolak bahu adam perlahan. Tergelak kecil nichole melihat aku "aip adam! You ni tak sabar ya? Nanti balik you sambung lah..kesian I yang single ni" ujar nichole mendapat tawa dari adam. 'Eh suka pula dia ni, dah lah malu kan aku' getus dalam hati. "Single? Tak tahu pulak playboy macam you ni single" perli aku pada nichole.

"Mesti lah I single, diorang just penghibur I je tak lebih dari tu" dengan riak tak bersalah nya si nichole kata begitu, aku yang dengar ni pun sakit hati. "Kalau diorang penghibur je, mesti ada someone yang bila you tengok dia, hati you meronta ronta dan gelisah..mesti ada kan?" nichole tersengih dengan soalan aku, kepala dia yang dia garu.
"Macam hati you meronta ronta bila tengok I kan?" eh menyampuk pulak si adam ni, jelingan je aku balas pada nya. Tergelak kecil nichole melihat telatah kami berdua lalu dia bersuara "Emm actually ada...tapi dia macam tak suka I je" ujar nichole

"Tak sangka kan casanova macam you ni ada perempuan yang berjaya rampas hati you" dia menjeling aku. "Ingat I ni tak ada hati dan perasaan ke?" aku tergelak melihat muka cemberutnya. "Gurau pun tak boleh" tiba tiba phone aku bergetar minta diangkat. Bila aku tengok gerangan siapa yang call cepat cepat aku angkat dengan teruja. "Heyyy!!! Why suddenly you call me?"

Laura Stephanie (On-Hold)Where stories live. Discover now