"Nee papa, ik meen het echt!" Ik probeer papa nu al voor de honderdste keer te vertellen wat er gisteren allemaal gebeurd is. Zelf kan ik het al bijna niet geloven, laat staan dat mijn ouders dit geloven.
"Maar je hebt echt tegen al die formule één coureurs gereden? Hoeveel heb je hen betaald?"
"Oh Papa, je bent echt hopeloos, ik zal je de foto's en filmpjes wel gewoon laten zien als we terug zijn." Nadat ik het telefoon gesprek heb afgesloten, ga ik met Nick naar het ontbijt.
"Klaar voor dag twee?" Vraag Nick me, met een volle mond knik ik.
"Echt wel, vandaag Formule twee en ik denk dat Russel gaat winnen." Lach ik,
"Hmm, ik ga voor Norris. Hij heeft talent voor het racen."
"Ze hebben allemaal talent, anders rijden ze niet in de formule twee hé." Lach ik, Nick geeft me een lichte duw. We eten ons ontbijt verder op en gaan dan rustig naar het circuit. Opnieuw laten we onze pasjes scannen en wandelen we naar de paddocks zoals Max ons gevraagd heeft.
"Goodmorning." Begroeten we iedereen, niet wetende wie er al dan niet Nederlands spreekt.
"Hi Daniel!" Begroet ik hem, als we bijna tegen elkaar botsen.
"Woha, Hi guys. I didn't see you comming." Glimlacht hij,
"Are you watching the race from the garage or from the track?" Vraagt hij ons,
"We don't know yet, what do you recommend? Vraagt Nick op zijn beurt aan de jonge man voor hem,
"You guys can watch from here, you can see and hear everything from the professionals." Adviseert hij,
"We would love to hear and see everything from behind the scenes."
"Good, follow me. Max is also in the video room, the race is about to start." We volgen de jonge coureur en begroeten Max zodra we hem zien. We nemen plaats en ondertussen leggen de mannen ons uit wat er allemaal gebeurd, weer heb ik ogen te kort. Zoveel dingen die tegelijk gebeuren, beide mannen die de kleinste dingen opmerken bij de Formule 2 coureurs. Na een zware race is het dan toch De Vries die als eerste over de streep gaat, Max springt juichend op voor zijn landgenoot. Maar veel tijd heeft hij niet om de zegen van zijn landgenoot te vieren, al snel worden Daniel en Max geroepen om zichzelf klaar te maken. Nick en ik gaan de garage uit en gaan plaats nemen op de tribune aan de start. Het zijn de Qualification rondes, na een goed uur komen de wagens aan op het parcours. Iedereen neemt zijn plaats in op The Grid , de laatste check-ups worden gedaan en dan verdwijnen de teams van het terrein. De lichten gaan aan en tellen af, wanneer de lichten uit zijn gaan alle wagens ervandoor. Op de grote schermen volgen we de auto's die over het circuit scheuren, al snel komen Vettel, Hamlinton en Bottas eraan met een zeer goede tijd. Maar toch is het Raikkonen die de snelste tijd neerzet, na de nodige rondes zijn het McLaren en Williams die er als eerste uit liggen samen met Sainz. De overige wagens rijden nu voor Q2, nu is het Vettel die met zijn Ferrari ervandoor gaat met de snelste tijd. De adrenaline gierst steeds sneller door mijn lichaam, de wagens die voorbij scheuren. De spanning die op de tribune hangt als er overtakes zijn en wie zal er afvallen in deze ronde. Ik kijk op als ik een natte druppel op mijn huid voel, geweldig gaat het nog regenen ook. En of het regent, het begint verschrikkelijk hard te regens, zo een typisch Belgisch weertje. Ik trek mijn kap over mijn hoofd, maar binnen de kortste keren is iedereen doorweekt. Op het circuit is het ook chaotisch, de ene na de andere die wijd op de baan gaat en enkele die de baan afgaan. Max en Daniel gaan de pits in, maar het is verrassend dat Racing Points op de baan blijft en een zeer goede prestatie levert. Het is Hamlinton op P1, Vettel op P2, Ocon op P3 en Max komt pas op P7. Niet helemaal een top resultaat maar wat wil je op zo een nat parcours. Na de race besluiten we al van de tribune te gaan, Nick heeft mijn hand in de zijne om ons naar de uitgang te brengen.
JE LEEST
GIRL-POWER
Fiksi PenggemarNederlands - Engels Geschreven/Gesproken. Johanna Aerts is a 22-year old girl, she loves Formula 1 and Karting. When her boyfriend takes her to a Meet & Greet with Max Verstapppen, a whole new life begins. Dit verhaal is Nederlands en Engels geschr...