Win in silence, let them think you're losing...
_______________________
Grace:
We dansen en we dansen voor een heel 2 uur en in de tussentijd zijn er ook suuuuuperveel mensen gekomen.
Nu is het tijd om de cadeautjes te geven en de dj noemt elke tafel op om mij te groeten en me een cadeautje te geven.
Ondertussen heb ik al suuuperveel cadeautjes gekregen en een kus gegeven aan de mensen ams begroeting en nu is het zegmaar tijd om een speech te geven aan mij.
Emmanuel:
Dus jullie weten het al dat ik Grace leuk vind en ik wil het zegmaar aanvragen met haar, maar stel dat het niet mag van haar broers of haar moeder? Daarom ga ik het snel aan haar broers vragen.
Ik: Christian en Jonathan?
Chris & jonathan: Ja?
Ik: Kan ik eventjes met jullie praten?
Chris: ja is goed kom even buiten stalleren.
En we gaan naar buiten.
Jonathan: Dus wat is er?
Ik: Dus ja uhm jullie hebben gezien dat ik daarjuist heb gedanst met Grace. En ik wil subiet een speech geven voor haar en ik haar ook vragen om mijn vriendin te worden...
Christian: Vriendin als in girlfriend?
Ik knik ja.
Ik zie de jongens naar elkaar kijken voor ongeveer 10 secondjes en dan kijken ze weer terug naar mij.
Jonathan: Bon oke van mij mag je da vragen.
Chris: Van mij ook.
Jonathan: Maar..
Chris: Maar...
Jonathan: Hou je bakkes toe.
Chris: toe bakkes hou JE.
Jonathan: WIL JE LAPPEN?!
Chris: Okéoke c'est bon geen agressieaanval doen hein.
Ik probeer mij echt in te houden😂😭
Jonathan: Maar oké dus er zijn wel dingens waar je je aan moet houden. Kijk je zal Grace haar eerste vriendje worden als je het haar gaat vragen en zij ja zegt. Maar aub zorg goed voor haar, behandel haar met respect zoals je jouw eigen moeder zou behandelen, als ze nog zou leven en sorry dat ik haar erbij haal. Moge God haar ziel zegenen. Geef haar genoeg aandacht en liefde en zorg ervoor dat jullie het niet uitmaken voor een domme reden en dat ze niet bij ons komt huilen door een domme fout, oké?
Ik knik ja.
Jonathan: Ik ga Chris niet laten praten want hij gaat domme dingens zeggen.
Ik: mdrr oké. Maar moet ik nog met jullie moeder praten hierover?
Jonathan: Ja sowieso.
Ik: Oké dank jullie wel.
Jonathan: Is niks man.
En ik geef hun een hand en ga naar de zaal om Grace haar moeder te zoeken.
Ik: Maman Divine?
M. Divine: oui mon pétit?
Ik: Kan ik u spreken?
M. Divine: maar natuurlijk. Kom zitten!
En ik neem plaats naast haar.
Ik: Dus uhm ja daarjuist zag u mij Grace en-
M. Divine: Ik heb vaker gemerkt dat jullie goed overeenkwamen en je bent een goede jongen dus als je Grace als vriendin wilt vragen heb je mijn toestemming.
Ik: Zeker?
M. Divine: jaaaaaa allee nu weg. Doei!!
Ik: Mdrr
En ik ga weg. Pfieuw nu kan ik het gerust aan haar vragen. Maar ik ga het op een speciale manier doen en daarvoor heb ik Samuel, Ethan en Gaël ervoor nodig.
Ik geef hun alle 3 de tekens dat ik toestemming heb gekregen, dus ons plan zal doorgaan.
Grace:
DJ: Oké wie wilt er als eerst iets zeggen voor Grace?
Ik zie Marie opstaan en naar de DJ toelopen.
Marie: Oké ik zal beginnen. *hoest een beetje* Grace, pff er zijn geen woorden om te beschrijven hoe speciaal je bent. Je hebt zo'n groot hart en niemand verdient een persoon zoals jou. Ik ken je al sinds we baby's waren en ik heb zoveel herinneringen meegemaakt. Ik ben God dankbaar dat je me hebt leren kennen hoe het is om een zus te hebben en hoe het is om altijd positief te blijven op elk moment, ookal gaat het superslecht met me, toch ben je er altijd voor me en heb ik een schouder waar ik erop kan huilen. Dank je dat je me hebt laten motiveren om meer inzet te geven in religie. Dankzij jou ben ik begonnen te bidden en de bijbel te lezen. Dank je dat je me nooit in de steek hebt gelaten, zelfs toen ik ruzie maakte met mijn ouders door mijn domme acties.
Dank je om me te leren hoe ik meer kan praten en minder moet slagen, want vele onder jullie weten hoe agressief ik kan zijn.
Ik hoop echt voor je dat God je het beste zal gunnen in je leven, want je verdient. Ik hoop dat je de liefde van je leven zal vinden die ook meteen je eerste liefde word, dat je veel succes in je leven zal hebben en geluk zal hebben, dat er geen toxic mensen rond je zullen zijn, waardoor je niet depressief zal worden. En ik hoop echt dat we nog zussen zullen blijven tot de dood.
Gelukkige verjaardag Grace, ik hou van je!!En iedereen applaudisseert.
Ik kijk snel naar Marie en zij ook naar mij en ik geef haar duizenden luchtkusjes. Ik zal haar later nog bedanken.
874 woorden
21 december 2019
JE LEEST
Posa Ya Bolingo
Teen FictionGrace (16), Congolees, gaat naar nieuwe school maar maakt geen vrienden en niemand praat met haar voor 1 maand totdat Emanuel uit de doodste hoek naar haar komt. You wanna know why? Lees dan♡