Permandangan sunset yang makin terbenam aku nikmati. Terasa nyaman dengan tiupan ombak pantai bak lagu. Aku menutup mata sambil mendepakan tangan ala ala titanic.
"Hon...i can't stop loving you" ujar steven berpimpin tangan dengan aku dengan menikmati pantai yang tersergam indah.
Aku tersenyum dengan kata kata manis dari steven. Jujur aku katakan dia lelaki yang bermulut manis. Tetapi bila dengan aku sahaja.
"Sweetalker is coming.." gurau aku membuat steven tersengih menampakkan lesung pipit nya disebelah kiri. Oh!! So cute af!!
Steven berhenti kemudian dia berhadapan aku. Kedua tangan aku dia raih dan cium. "Only God know how much I love you night and day" steven mengelus pipi aku.
Aku menikmati sentuhan nya lalu memandang nya dengan pandangan lembut. "You're poison that I'm addicted laura" mata coklat kehitaman steven menikam mata biru aku.
Terserlah keikhalasan dalam kata kata itu. "I'm proud of it" ujar aku main main sengaja ingin menguji nya.
Dia masih tersenyum membuatkan aku geram dan tanpa membuang masa "you sengaja je kan?" kata kata aku membuat kening nya bertaup.
"Sengaja apa sayang?" dia membantu menyelit rambut aku di telinga bila ia berterbangan di muka aku.
"Yela...you sengaja buat I melting tengok senyuman you" suara aku sengaja buat buat merajuk.
"Hahahaha kenapa tergoda ke? Jom masuk our room. Kita ehe---" belum sempat dia habiskan ayat aku tarik telinga nya.
"Aaauu!! Sayang~~ sakit lah" dia mendengus sakit. "Padan muka! Sapa suruh gatal sangat?? Kan dah mendapat" aku lepaskan tangan aku dari terus tarik telinga nya.
"I ingat senyuman I buat you turn on...I suggest je masuk our room" steven mengosok telinga dia yang kemerahan. Akibat kulitnya yang putih makin terserlah kemerahan nya itu. Padan muka!!
Terdapat satu tangan memeluk aku dari belakang. Pelukan hangatnya membuat aku damai sambil menutup mata. Perlahan lahan bibir aku mengukir senyuman "Hey steven.." ujar aku tanpa memandang gerangan itu. Namun cepat cepat pelukan itu dilepaskan.
Aku yang terkesima bila steven tidak memeluk aku lalu berpaling. Selalu nya dia akan mengeratkan lagi pelukan malah seperti tidak mahu lepaskan badan aku dari tubuh nya namun tidak hari ini pula?
Aku pusing badan aku untuk lihat muka steven, alangkah terkejutnya aku orang itu adalah ADAM! Ya Tuhan! Sungguh aku rindukan steven sehingga terlupa perkara yang sudah terjadi.
Muka adam memandang aku sugul lalu tersenyum nipis. "Jom balik nak dekat magrib" lalu adam mengatur langkah untuk pergi. Sempat aku tangkap tangan nya "adam.. I'm truly sorry.." entah mengapa hati aku diulik rasa bersalah terhadap adam.
Adam hanya mengeluh sahaja "marilah balik...kelly dan nichole dah balik" adam berlalu pergi. Aku termangu, hati aku menambah rasa bersalah dah kesal.
---------------
Aku lalu lalang dihadapan pintu adam. Niat dihati ingin meminta maaf perkara yang berlalu sebentar di pantai tadi. Aku mengigit jari kerana gementar padahal ingin meminta maaf sahaja.
"Weii betul ke apa yang aku buat ni?" Monolog aku seorang diri. "Tapi apa aku kisah? Bukan aku benci dia ke? Kisah apa aku dia kecik hati ke apa?" Ujar aku lagi. Kemudia menggeleng geleng kepala tidak setuju. "Eh mana boleh macam tu..." aku berhenti dari berjalan lalu memegang kepala pening memikirkan hal ini. Siku aku letak di pintu adam sambil memegang kepala.
YOU ARE READING
Laura Stephanie (On-Hold)
RomantikBahagia yang ingin dikecapi telah musnah. Bertahun ingin melupakan seorang insan yang tersayang bukan mudah bagi nya. STEVEN-" Laura~ if you love me, find another man to love you" LAURA- "No one will love me as you love me steven" STEVEN-"Ada sayang...