Csónakosban mindig is meg volt az a józan paraszti ész és az egészséges gyanakvás. Tehát, amikor Pásztor Ádám felhívta, hogy akar-e gyorsan sok pénzt keresni, Csónakos gyanakodni kezdett. Mert ugye, olyan a mesébe sincsen, hogy valaki gyorsan, legálisan keres sok pénzt, és a hangsúly itt most a legálison van. Azzal nem volt semmi gond, hogy Pásztor Ádám felhívta és munkát kínált neki, mert ezt kábé hetente megteszi. Ádámnak vagy három rendezvényszervező cégénél és munkaerő közvetítőnél voltak haverjai, akik rendszeresen hívták, ha SOS-be kellett valaki. Általában ilyenkor Ádám a második hívás Csónakos, hogy "Haver gáz van, ráérsz?" Ha pedig Csónakos ráért (már pedig egyedülálló pasiként viszonylag sok szabadideje volt), akkor ment, és csinálta amit kértek tőle, aztán meg olyan hálálkodásokat, meg vastag fehér borítékokat kapott, hogy csak nagyokat pislogni tudott.
Szóval Ádám felhívta, hogy lenne egy munka. December 6, egynapos Mikulás rendvény. Kurva jól fizet. Csónakos azért gyanakodott, mert mi a francért fizetne egy mikulás buli baromi jól, de biztos kurva sok üvöltő gyerek lesz, és azt kell megfizetni. Elvállalta.
– Nem gáz, hogy Csele is ott lesz, ugye?
– Csele? – kérdezett vissza Csónakos. Hirtelen nagyon száraz lett a torka. – A volt osztálytársam Csele?
– Ja ő. Nem vagytok haragban, ugye?
– Haragban? Miért lennénk haragban? Ezt ő mondta?
– Nyugodtság van, ember! Nem beszéltem vele, csak a nevét láttam a listán. Amúgy meg faszom se érti a volt osztálytársakat. Nálunk van, aki nem áll szóba Áts Ferivel, mióta elballagtunk. Szóval, akkor számíthatnak rád?
– Aham.
– Királyság! Megadom a számod a szervezőnek, majd ő fog írni a részletekről. Csőváz!
Ádám lerakta, Csónakos pedig még hosszú percekig állt a füléhez szorított telefonnal.
Csele.
Egy fülledt nyári éjszaka emlékei lassan kúsztak vissza az elméjébe. Érezte a sör és a cigi ízét a szájában, pedig már féléve nem dohányzott, sört pedig napok óta nem ivott. Bizseregni kezdett a jobb kézfeje, aztán a csuklója, és ahogy mélyen beszívta a levegőt izzadtságot és méregdrága parfümöt érzett.
Csele.
Pár nappal később, valami Károly elküldte neki a fontosabb részleteket a rendezvényről. Helyszín cím. Ápolt megjelenés, ne legyen borostás. A rendezvény hatkor kezdődik, éjfélig kell maradni. Találkozó ötkor. Ruhát ők adnak.
Csónakos úgy nagyjából elraktározta az infókat magában. Azért csak nagyjából, mert mióta Ádám megemlítette Cselét, azóta Csónakos csak ilyen félemberként funkcionált. Például, még mindig szentül hitte, hogy gyerekekkel teli Mikulás zsúrra kell mennie, és az este hatórási kezdés sem késztette gyanakvásra.
Csele.
Cselének már régen is meg volt az a fantasztikus képessége, hogy cselekvő képtelenné tette Csónakost. Az érettségi óta nem látta, nem tudott róla semmi, és elég volt csak a nevét megemlíteni és Csónakos funkcionális analfabéta lett.
A rendezvény napján megborotválkozott, szépen belőtte a séróját, és az ezer éves Opeljével elpöfögött a rendezvényközpontba. Még mindig nem gyanakodott. Miért is kéne? Rendezvényközpont, itt tartják a rendezvényeket. Itt lesz Csele is. Erre a gondolatra, mondjuk majdnem neki tolatott egy olyan méreg drága mercinek, amiből háromszor megvehetné a másfél szobás panellakást, amit bérelt.
Csónakos megkereste a Károly nevű tagot, és kilenc másik sráccal együtt beültek egy szobába. Csónakos nem túl feltűnően körülkémlelt, de Csele nem volt ott. Miért nincs itt? Késik? Nagy a forgalom? Visszamondta? Visszamondta, mert megtudta, hogy Csónakos is itt lesz? Tényleg haragudna rá? De miért, hiszen nem történt semmi. Nem történt semmi...
ESTÁS LEYENDO
Advent a Pál utcában 2019
Historia CortaAdventi kalendárium Pál utcai fiúk történetekkel ❤️ Mindenféle téli és karácsonyi klisés történet. A fejezetek nem kapcsolódnak egymáshoz. A fejezet címben lesz, hogy melyik páros van benne. Ha nincs páros megjelölve, akkor vagy nincs benne vagy töb...