Anglais mariage or in french is english marriage
Loqman bermonologue:
How in the world they could rent kellie castle. Mind blowing! So ceritanya berkat nak promote "selamat datang perak". Some of the historic place, or tourist attraction, mereka terbuka untuk masyarakat melakukan sebarang event. Rezki raja sehari Arul dengan Najihah merupakam pasangan yang pertama merasmikan program tersebut. Majlis yang dilakukan memang lain dari yang lain. Bertemakan "break and sweets", ringkas tapi elegant. Makanan yang tersedia memang tak dijangka para tetamu. Roti telur goyang disediakan panas dari ketuhar serta bermacam lagi jenis sarapan, Coklat fondue dan banyak lagi jenis sweets. Hiasan dalam white and silver supaya blend in dengan vibe yang ada pada kellie castle. Lilac memenuhi setiap penjuru. Tiupan angin pagi juga membantu menaikkan rasa romantic pada majlis tersebut.Najihah terias cantik dengan sepasang baju kurung moden berwarna lilac. Arul juga kacak dalam tuksedo lilac nye. Takda paluan gendang tak da paluan kompang hanya ditemani bunyi bunyi symphony yang lembut, mengharmonikan suasana keliling. Para tetamu diberi peluang tuk memberi ucapan taniah kepada raja sehari. Bridesmaid iaitu kawan kawan najihah sendiri. Anggun masing masing dalam busana putih mereka macam bidadari. Disitu Faye, dengan kebaya putih nya, cantik berdiri disebelah yang lain lain.
Begitu tragis sekali kisah hidup seorang gadis bernama faye ni, aku sendiri tak menyangkakanya. Penolakkan demi penolakkan dia pada aku, membongkar satu demi persatu kisah hidupnya yang aku sendiri tak mampu menanggung. Aku keliru dengan pilihan aku pada mulanya. Tapi setelah melihat bagaimana setiap yang terjadi tu melahirkan seorang wanita yang kuat, cantik, bijak dan sabar. Aku tekad aku akan memperisterikan dia suatu hari nanti. Ya Allah dia saja yang aku mau kan, aku tak mintak kau memberikan nya padaku tapi permudahkan la niat aku ni sekiranya dia jodoh ku ya Allah.
Faye bermonologue:
Najihah dah kawin yang lain pon dah tinggal aku je sorang. Hahaha haih.... Apa la nasib badan. Emmm.. Kejap. Mana loqman aku tak nampak dia pon tadi padahal dia juga antara bestman arul. Busy agaknya. Terakhir ku nampak dia kesana ke sini membantu arul dan lain lain. Argh, penatnya aku cadang lepas ni aku nak pergi bercuti. Aku nak rehat kan diri... Lari dari semua ni. Aku nak kemana ya. Tu aku tak pasti lagi. Agaknya, melawat arwah farhan dan arwah anakku kot. Lepas ni aku nak fokus dengan hidup aku. Aku hanya ada aku saja. Aku nak buka buku baru, cliche nye tapi tula.Tak sangka dalam sekelip mata majlis tamat. Keluarga pengantin juga telah pulang ke rumah masing masing, tinggal hanya kami teman teman rapat masih duduk berbual menghabis baki masa menghayati peluang yang hanya diberi sekali seumur hidup. Belum tentu apa yang dirasai najihah dengan arul ni kami yang lain juga dapat merasai. Arul menarik tangan najihah ke tengah hall, sambil lagu, dari penyanyi luar terkenal berdendang halus. Mereka menari, melihat mereka yang lain turut turun menari bersama pasangan masing masing. Aku disini hanya mampu tumpang gembira melihat mereka bersama sama bergembira.
Loqman: awak...
Faye: ehhh i tak perasan u kat sini... And sejak bila berawak awak ni haha
Loqman: shhhhhh
Faye: dah kenapa kau ni...
Loqman: boleh tak bagi saya bercakap.
Faye: yelah cakap lah.
Loqman: awak... Awak suka ke tengok apa yang kawan kawan awak buat tu.
Faye: suka... Suka tengok dia orang. Bahagia je.
Loqman: awak nak jugak?
Faye: tipu la kalau saya kata tak nak...
Loqman: kita kawin jom?
Faye: ha? Awak serius ni...
Loqman: saya serius ( keluar kan sesuatu dari poket seluarnya)
Faye: wow u gotta be kidding me bruh..
Loqman: no im not bruh ( sambil tunjukkan cincin yang dibelinya buat faye)
Saya jujur... Dan ikhlas... Saya ingin awak jadi isteri saya faye. Saya janji akan jaga awak sayang awak sepenuh hati saya. Saya akan bimbing awak jadi suami terbaik awak.
YOU ARE READING
TFWIM
RomanceTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...