"Idag er det Sofie's fødselsdag, hurra hurra, hurraaa"
Jeg vendte det hvide ud af øjnene.
"Jeg er altså ikke 10 år mere", sagde jeg irriteret og rullede mig ud af sengen.
Jeg satte mig på stolen ved spisebordet, og varmede mig godt ind i dynen.
Min far rakte et rundstykke hen til mig.
Min familie vidste godt at jeg ikke brød mig om
rundstykker, men de valgte alligevel at købe dem. "Kunne i ikke have valgt noget andet morgenmad?", sagde jeg og undgik øjenkontakt med min lillebror.
Jeg kiggede hen på gaverne med store øjne. Mor lavede et lille smil til mig, som hentyd til at jeg gerne måtte pakke den første gave op. Jeg rev båndet af pakken, og derefter indpakningspapiret.
Der lå en lille kasse, med endnu et lag indpakningspapir. I kassen lå der et lille brev hvorpå der stod:
"Kære Sofie.
Nu når du endelig er blevet 13 år, syntes vi du skal have en hygge tur med din skønne familie. Vi tager ind til Århus for at shoppe når du får fri."
Jeg rullede med øjnene. Familie hygge? ALDRIG I LIVET!
Jeg åbnede de næste 5 pakker, og alle var rene skuffelser.
"Tak for mad" sagde jeg og stillede min tallerken på køkkenbordet.
Jeg tændte for vandet, og tog et varmt brusebad. Alle tankerne kørte forvirret rundt i mit hoved. Jeg skyllede mit shampoo ud af håret, og slukket for vandet.
"Sofie vi kører om 5 minutter" råbte min mor fra køkknet. Jeg skyndte mig at tage makeup på, og redte mit hår igennem. "Wooow, som du dog ser ud idag" sagde mor overrasket. Jeg tog min taske på ryggen og satte mig ud i bilen.
Radioen tændte, og straks begyndte mor at synge med på alle sangene."Vi ses skat, du må have en god dag! Vi ses jo senere, og husk at jeg elsker dig" sagde min mor kærligt. Jeg smækkede bildøren i, og lod som om jeg ikke havde hørt noget. Jeg tog mine høretelefoner i ørerne for at høre musik. "Jeg har virkelig set frem til den her dag, så jeg håber bare at den ville blive bedre" tænkte jeg irriteret. Alle tankerne kom tilbage fra da jeg stod i badet.
YOU ARE READING
Teenageåret
Teen FictionDette er en Teenagebog der relatere til hvordan det er at være teenager. Sofie fylder 13 år, og hun kan straks mærke forandring. Forelskelse, skænderier, fester, puberteten, og nye spændende ting støder ind i livet. Året for Sofie er en KÆMPE ruts...