Dagen efter visste hela världen om att Felix Sandman inte längre var singel. De flesta kommentarerna var positiva. Det var ju så gulligt att Felix hade hittat kärleken hos en person som han känt i hela sitt liv. Det fanns ju självklart kommentarer som var mindre positiva. Kommentarer från avundsjuka tjejer som skulle göra allt för att få vara i Alicias skor. Men det fanns inte så mycket att göra åt det. Felix var en världsstjärna. Det var väl klart att de skulle få hat. Det var ingenting konstigt. Men både Felix och Alicia var glada att responsen var så pass positiv som den faktiskt var.
Vad som hände med Oscar var ingenting att lägga ner tid på. Självklart kom han över det. Han hade ju så mycket tjejer ändå. Det tog inte mer än tre dagar innan han och Felix var sams igen. Det tog inte mer än en vecka innan han och Alicia pratade med varandra som vanligt igen. Det var som om ingenting hade hänt. Alla mådde bra och alla var nöjda. Till och med föräldrarna som kom hem ett par dagar senare. När de fick höra de glada nyheterna så var det fest. Deras drömmar hade ju gått i uppfyllelse. Felix och Alicia var inte bara kompisar. De var ett par. De älskade varandra.
Adam brydde sig inte alls. Han hade gått vidare från Alicia. Han hade gått till Daniella som hade brutit The Girlcode. Men Alicia brydde sig inte. Hon hade ju Felix som älskade henne mer än vad Adam någonsin kunde göra. Adam var ingenting i jämförelse till Felix. Felix hade allt och Adam hade inget.
När Alicias mamma hörde att Alicia inte längre viskade så grät hon. Felix hade hjälpt Alicia att komma upp på fötter igen. Det enda Alicias mamma tänkte på var att hon skulle ha gått hem till Felix direkt. Hos Felix kunde Alicia fått hjälp från början. Allt som behövdes var en person som var villig att älska Alicia och få henne att må bra. Felix var den personen som lyckades med det. Men det var ju ändå Alicias och Felix mammor som fick Alicia att hitta tillbaka till sig själv igen. Utan deras arbetsresa så hade Alicia aldrig börjat umgås med Felix igen, och det hade ju inte gjort någonting bättre. Att låta Alicia sitta inlåst på sitt rum hjälpte inte. Allt hon behövde var att få komma ut och träffa personerna som hon kunde älska. Hon älskade Felix och Felix älskade henne tillbaka, och så skulle det förbli i åratal framåt i tiden.
Slut.
VOCÊ ESTÁ LENDO
»f.s« I Miss You
Fanfic2003. "Hej, vill du leka?" Hon var hemma hos honom, stod utanför hans dörr precis som nästan varje annan dag. "Ja, jag ska bara klä på mig." Sa han medan han började dra på sig sina skor. De var oskiljaktiga. Han sa aldrig nej när hon frågade om han...