BAB 8

3 0 0
                                    

"Aish,mana lah hyung ni?"tanya Namjoon ke mundar mandir.Semua member Bts menunggu Suga di ruang tamu.

Telefon pula ditinggalkan."hyung duduk boleh tak?'tanya V.serabut pula dia melihat Namjoon yang mundar mandir.

Baru sahaja Namjoon ingin membalas kata kata V,pintu dikuak.muncul lah,Suga dengan wajah tak bersalah.Dia memakai penutup muka.

"pergi mana?kenapa tinggalkan Fone?"tanya Jin seperti seorang ayah yang memarahi anak nya.

"Tak adalah,orang lapar.Makan kat luar lah."Balas Suga bercampur Sindiran."Err..pasal tu tadi,hyung minta maaf.Hyung gurau je.Jangan lah ambil hati sangat.Maaf okey?"tanya Jin.

"Tak apa,Saya dah maafkan.Lagipun saya bukan nya merajuk pun"kata Suga lalu duduk disebelah Jungkook.

"Eh,korang jom lah.Tadi manager hyung call,suruh kita turun cepat."kata Namjoon yang baru menerima panggilan telefon itu.

Mereka semua lalu cepat cepat turun ke bawah menuju ke sebuah Van hitam yang selalu membawa mereka kemana mana.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Okey sekarang giliran Yoongi dan Taehyung"kata cameraman itu.Suga dan V lalu menlangkah ke hadapan.

"Yoongi,masker yang kamu pakai tu tolong tanggal kan.Kamu berdua dah di make up tadi?"tanya Cameraman itu.

Camera dibetulkan menghadap Suga dan V.Mereka berdua mengangguk.Cameraman itu melirik kearah Suga yang masih memakai masker.

"Eh?Yoongi,bukan ke saya dah suruh awak tanggal masker tu tadi.Kenapa masih pakai?"tanya Cameraman itu.

"Er..ni fesyen terbaharu."Kata Suga teragak agak."Hmm...".Camerama. itu lama berunding."Baik lah"jawab Cameraman itu.

"Okey sedia,1,2,3.okey nice"puji cameraman itu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Youn kau tahu tak,dekat Rusia memang best"kata Taehyuna.Mereka berdua duduk di
tepian Jeti.

"Cuba kau citer"kata Nam young."adalah,tempat sana best,pantai cantik.macam macam lah"kata Taehyuna.

Nam young hanya mengangguk tanda memahami."Ha,nanti masa kau khawin,Boleh lah kau pergi sana lagi"kata Nam young.

"Kau ni ada ada kan.Kau tu bila lagi nak ada boyfriend?"usik Taehyuna pula.

"Aku?Eh,daripada aku bercinta cintun,lebih baik aku fikir masa depan."kata Nam young.

"Tak kan kau nak jadi anak dara tua.Cuba kau bayang kan masa depan kau"kata Taehyuna.

~Imajinasi Nam young~
"mama,saya nak main dekat sana "kata seorang budak lelaki.

"Tapi jangan jauh jauh "kata Bam young.Budak lelaki itu lalu berlari kearah buaian di taman itu.

Selepas anak kecil itu berlalu,Seorang wanita separuh abad mendekati Nam young lalu duduk di samping nya.

"Eh,nak tanya sikit tu siapa? Cucu ke?"tanya Wanita itu."Ha?cu....c..u?"tergagap Nam young menyebut perkataan itu.

Wajah nya terkala itu sangat tua.

"Ah!!!!!!!!!"tiba tiba Nam young menjerit.Taehyuna yang disamping menyebut apa yang perlu dibayangkan Nam young terkejut.

Dengan segera dia lalu menekup mulut Nam young."Ehemm!!!"Suara Nam young tidak kedengaran.Hanya tangan nya yang bergerak menepuk tangan Taehyuna yang menekup mulut nya.

"Apahal kau ni?terjerit jerit?malu lah orang tengok!"marah Taehyuna
"weh,babe.Serius lah aku tak nak jadi anak dara tua"kata Nam young seperti dalam nada suara seperti ingin nangis.

"kau kenapa terbawa emosi ni? Aduh takut pula aku tengok kawan aku ni"kata Taehyuna.Dia memandang sekeling kot kot ada orang nampak.

Kepala yang tidak gatal di garu."Dah jom balik.Tak payah nak berdrama Queen sangat"kata Taehyuna.Dia menarik Nam young supaya berdiri namun telepon nya berbunyi.

"Yeoboesoya?Kenapa awak call saya?"tanya Tarhyuna.Sereta itu Nam young lalu berdiri ingin mendengar percakapan itu.

"Saya dengan Adik awak ni.Jap nanti saya datang sana.Awak tunggu tau"kata Taehyuna.Panggilan pun ditamat kan.

"Er..Youn kau balik dulu boleh tak?Aku nak Jumpa oppa kau jap!"kata Taehyuna."Alahai Cik adik oi..kau lupa ke aku datang sini tak bawa kereta.KERETA! Faham?"jerit Nam young.

Taehyuna menepuk dahi nya."Alahai,kalau macam tu kau tunggu aku kat shopping complex mall"kata Taehyuna.

"Alah!nak tunggu kau buat apa?Alih alih korang lama.Aku bukan nak pergi shopping!"kata Nam young.

Taehyuna mengaru kepala nya yang tidak gatal."kalau macam tu kau naik grab lah.Aku order untuk kau?"tanya Taehyuna.

Nam young mengangguk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ES ||SUGA||할팬푹Where stories live. Discover now