"Noona!" Jerit Soonhyun apabila melihat Eunha disitu.
"Hei, jangan lari nanti jatuh tak pasal-pasal appa Hyun pecat noona" omel Eunha kepada Hyun.
"Mianhae noona" ucap si kecil tersebut.
"Hmmm gwenchana, dah jangan buat macam tu lagi. Jom Noona nak hantar Hyun pergi cafe uncle Kwan ni.
"Oky tapi noona boleh tak Hyun nak...."
"Nak apa sayang?" Soal Eunha sambil mengusap rambut do kecil itu.
"Ermmm Hyun nak aiskrim kat sana tu boleh tak noona?"
"Aiskrim?"
"Haah, Hyun teringin nak makan aiskrim kat sana. Diorang cakap aiskrim kat sana sedappp" kata Soonhyun lagi.
"Hmmm, bukan semua aiskrim kat dunia ni sedap ke?" Soal Eunha lagi.
"Memanglah tapi aiskrim kat sana lebih sedap dan owner aiskrim tu pun handsome." Ucap Soonhyun bersemangat.
"Eeee, pandai eh bodek orang. Nasib cute. Oklah jom." Kata Eunha sambil mencubit pipi Soonhyun sekilas.
"Jangan bagi tahu appa tau pasal ni. Nanti tak pasal-pasal noona kena pecat."
"Yeeah!!! Dah jom noona Mari kita pergi sekarang sebelum direbut oleh makcik-makcik yang lain."kata Soonhyun sambil menarik tangan Eunha untuk berlari sama dengannya.
"Hyun, betul ke owner tu handsome?" Soal Eunha lagi.
"Betul noona! Muka dia sebijik macam penyanyi yang selalu Hyun tengok kat tv. Appa cakap nama dia kookie tak silap." Jawap Soonhyun sambil mengaru-garukan dagunya.
"Hyun rasa, owner handsome tu terpikat tak kat noona"
"Mestilah! Noona kan cantik, lepas tu owner tu pulak handsome. Bila bergabung meletop. Boom!"
Soonhyun membuat membuat bunyi boom mengunakan mulut, tangan dan kakinya.
Eunha hanya mampu tersenyum dan akur akan perintah si kecil itu. Sebernanya dah lama jugak dia tidak memakan aiskrim akibat diet.
Di kedai aiskrim~~~~
"Wah boleh tahan banyak jugak orang" ucap Eunha kagum dan pelik sedikit kerana hampir semua di situ adalah golongan wanita yang pertengahan usia dan ada jugak wanita yang sebaya dengannya.
Mereka terus menghampiri counter tersebut. Dapat gadis itu melihat hampir semua pekerja disitu merupakan golongan remaja.
"Cik nak aiskrim apa?" soal pekerja disitu.
"Ahh saya nak.." kata-kata gadis itu terhenti apabila melihat wajah seseorang yang menyapa mereka.
Hati gadis itu tiba-tiba berdegup dengan laju.
"Noona nilah owner handsome yang Hyun cakap tadi. Handsome kan?" bisik Soonhyun.
Eunha masih terdiam.
"Cik?"
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comments 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fiksi Penggemarᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...